Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
'Ezik Parti' İmajından Kurtulmak
“Vaat ettikleri yüzde 30’ları niye yakalayamadılar?” türünden tartışmalara Gürsel Tekin; “Ya ne diyecektik?” yanıtını vermiş: “Maça çıkarken ‘yenileceğiz’ mi diyecektik? Ne bekliyordu o eleştirenler? Parti olarak seçmeninize veya partilinize bir iddia koymazsanız olur mu? Başbakan da 2009’da yüzde 50’nin üzerinde dedi, yüzde 38 aldı.”
\nDeğil mi ya?
\nErdoğan’a “Hani senin yüzde 50 iddian vardı? Ne oldu?” diyen oldu mu hiç o dönemde. Olmadı. Başbakan çünkü her halükârda “zafer” almıştı.
\nAKP art arda gelen “zaferlerin” ve “kazananların” partisi…
\nCHP ise “ezik” ve “yenilenlerin!”
\nCHP’nin “yeni/eski çizgisi”, “yeni/eski genel başkanı” tartışmalarının ötesinde en büyük problem burada...
\nMesele, konulan rakam hedeflerin altında kalınmış olmasında değil…
\nMesele, CHP ile özdeşleştirilen o geniş genel “eziklik” gettosundan bir türlü çıkılamaması.
\n‘CHP=Çıkmadık candan ümit kesilmez’ algısı
\n“Ezilenleri” sahiplenen ve onlara sahip çıkan bir parti olmak başka şey…
\nArka arkaya her seçimden yara bereyle çıkmak ezikliğini taşımak başka…
\nCHP’nin üzerine yapışan “eziklik” damgasını, bu ikinci anlamda kullanıyorum.
\nSeçim öncesi yaptığım “nabız” turlarında CHP seçmeninin iliklerine işleyen bu duyguya çok rastladım.
\nİlk defa oy kullanacak 19 yaşındaki çiçeği burnunda seçmenler bile, oylarının “CHP”ye olduğunu açıklarken bu açıklamayla birlikte “çıkmadık candan ümit kesilmez” ifadesini kullanıyorlardı…
\nCHP’ye oy veren genç bir seçmen örneğin bana “CHP hep minik minik ivmeler kazanıyor. Bu zaman kaybı bizim için!” diyerek yakındı...
\nBilişim sektöründe çalışan bir diğer genç de özetle “Ülkelere verilen kredi notları vardır” diye konuştu: “Durağandan eksiye doğru... CHP’nin kredi notu şimdiye dek hep böyle olageldi. Şimdi durağanın üstünde artıya doğru gidiyor!”
\n12 Haziran akşamı, sandıklardan çıkan sonuç da nitekim böyle oldu: Durağanın üstünde artıya doğru bir gidişin işareti…
\nŞimdi işte asıl mesele de bu: CHP’nin kredi notunu, üstüne yapışıp kalan bu “durağan” sınıfından tamamen çıkarıp onun artık “artı” ile anılır olmasını sağlamak!
\n“Bu nasıl olabilir?” üzerinde herkesin kendine göre fikirleri var…
\nBen yetersiz bulduğum “iletişim stratejisinden” bahsedeceğim.
\n“Nabız yoklaması” için konuştuğum gençlere bu konuyu özellikle sordum: “İletişim stratejilerini nasıl buluyorsunuz?”
\nCHP’nin reklamlarını beğenene rastlamadım…
\nTersine…
\n“CHP’ye oy verecek” olanlar arasında dahi AKP kampanyalarından söz eden çok oldu.
\nİktidarda 9 yılını deviren bir partinin -Bolu tüneli gibi!- haydi haydi hayata geçirmesi beklenen icraatlarının, AKP mucizeleri olarak takdim edildiği “Hayaldi Gerçek Oldu” reklamlarına bayılmış gençler mesela.
\nAynı şekilde gene, “Bir daha, bir daha” şarkısı ile “Aynı yoldan geçmişiz biz, Aynı sudan içmişiz biz” reklamları çok tutmuş.
\nCHP kampanyasından, akılda kalan böyle tek bir simge reklam var mı?
\nVar diyen beri gelsin…
\n“CHP’ye oy vereceğim ama AKP reklamları çok daha fazla hoşuma gidiyor!” diyerek tüm samimiyetiyle mesela bana şunları anlattı konuştuğum bir genç kız: “AKP iyi reklam yapıyor. Göz boyamayı iyi biliyor. Benim bile gözümü boyayabiliyordu neredeyse!”
\n‘Yarışa 1-0 yenik çıktığımızı hissediyoruz!’
\n“AKP reklamları daha hareketli ve daha cafcaflı...”
\n“Reklamın verdiği tat önemli. AKP reklamları daha tatlı…”
\n“Reklamlara bakarken dahi, AKP ile yarışa 1-0 yenik çıktığımızı hissediyoruz!”
\nBunlar hep CHP seçmenlerinin yaptığı değerlendirmeler oldu...
\nMicrosoft bilişim sektöründen bir genç mesela, sadece TV reklamlarının değil, CHP’nin diğer iletişim yöntemlerinin de hangi noktalarda geri kaldığını anlattı. Seçmene ulaşmakta “SMS”lerin önemine işaret ederek CHP “SMS”lerinin, AKP’ninkiler yanında eser miktarda olduğunu belirtti.
\nBeraberindeki kız arkadaşı hemen ardından, “Artık eskisi gibi değil!” diyerek ilave etti; “TV reklamlarının müthiş imkânlarından yoksun olsanız da internetten milyonlara ulaşmak olası. Sanal âlemde ‘viral kampanyalar’ adı verilen bir dakikalık kampanyalar var. Markayı işlemek ve öne çıkarmak için CHP bunlardan yararlanabilecekken yararlanmadı.”
\n“Neden böyle oldu” sorusunu yönelttiğimde, “Bu bir ekip işi” dedi konuştuğum kişiler; “AKP ekibinin bu işlere daha yatkın olduğu belli. CHP’nin ise tanıtımda yeni konsept ve yeni fikirlere kapalı olduğu anlaşılıyor.”
\nBu, başlı başına, partinin “kredi notunun yükseltilmesini” zorlaştırıyor.
\nFacebook, Twitter, sosyal medya ağlarının siyasi mücadele aracı olarak kullanıldığı coğrafyalarda bugün devrim boyutunda yaşanan gelişmeler var.
\nBizimle aynı gün referanduma giden İtalya’da örneğin; medya patronu Başbakan Berlusconi müthiş bir yenilgi yaşadı.
\nİtalyan Başbakanı’nın bu yenilgisinde Facebook, Twitter kampanyaları çok büyük rol oynadı.
\n2013 yerel seçimlerine CHP’nin, farklı bir “yükselen parti imajıyla” hazırlanması için -“13 Hazirancılardan” fırsat kalırsa!- artık bu konulara dikkatle odaklanmak gerek.
\n\n\n
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
- Donald Trump'ın yeniden başkan olması dünya ekonomisini
- Ege'nin Gündemi'nde bu hafta!
- Dubai çikolatasına rakip
- Balbay'dan çarpıcı Saray kulisi!
En Çok Okunan Haberler
- Ünlü ton balığı markalarında 'yasaklı' madde!
- Demokrat Parti Kurultayı’nda adaylık krizi!
- Ünlü peynir markasından 'konkordato' kararı
- Diyanet'in rekor ihalesi 'Cengiz'e verildi
- Narin cinayetinde 'demir kapı' ayrıntısı
- Süleyman Soylu 'tarafını' seçti
- Grip nedeniyle hastaneye gitti, hayatının şokunu yaşadı
- Muazzez İlmiye Çığ hayatını kaybetti
- AKP'nin 'asgari ücret' formülünü duyurdu
- Hangi suçlara tutuklama geleceği belli oldu