Nilgün Cerrahoğlu
Nilgün Cerrahoğlu nilgun@cumhuriyet.com.tr Son Yazısı / Tüm Yazıları

'Ezik Parti' İmajından Kurtulmak

18 Haziran 2011 Cumartesi
\n

Vaat ettikleri yüzde 30ları niye yakalayamadılar? türünden tartışmalara Gürsel Tekin; Ya ne diyecektik?yanıtını vermiş:Maça çıkarken yenileceğizmi diyecektik? Ne bekliyordu o eleştirenler? Parti olarak seçmeninize veya partilinize bir iddia koymazsanız olur mu? Başbakan da 2009da yüzde 50nin üzerinde dedi, yüzde 38 aldı.”

\n

Değil mi ya?

\n

Erdoğana Hani senin yüzde 50 iddian vardı? Ne oldu?diyen oldu mu hiç o dönemde. Olmadı. Başbakan çünkü her halükârda zaferalmıştı.

\n

AKP art arda gelen zaferlerinve kazananlarınpartisi

\n

CHP iseezikve yenilenlerin!

\n

CHPnin yeni/eski çizgisi”, “yeni/eski genel başkanıtartışmalarının ötesinde en büyük problem burada...

\n

Mesele, konulan rakam hedeflerin altında kalınmış olmasında değil

\n

Mesele, CHP ile özdeşleştirilen o geniş genel eziklik gettosundan bir türlü çıkılamaması.

\n

‘CHP=Çıkmadık candan ümit kesilmez’ algısı

\n

Ezilenleri sahiplenen ve onlara sahip çıkan bir parti olmak başka şey

\n

Arka arkaya her seçimden yara bereyle çıkmak ezikliğini taşımak başka

\n

CHPnin üzerine yapışaneziklikdamgasını, bu ikinci anlamda kullanıyorum.

\n

Seçim öncesi yaptığım nabızturlarında CHP seçmeninin iliklerine işleyen bu duyguya çok rastladım.

\n

İlk defa oy kullanacak 19 yaşındaki çiçeği burnunda seçmenler bile, oylarınınCHPye olduğunu açıklarken bu açıklamayla birlikte çıkmadık candan ümit kesilmezifadesini kullanıyorlardı

\n

CHPye oy veren genç bir seçmen örneğin bana CHP hep minik minik ivmeler kazanıyor. Bu zaman kaybı bizim için!diyerek yakındı...

\n

Bilişim sektöründe çalışan bir diğer genç de özetle Ülkelere verilen kredi notları vardırdiye konuştu:Durağandan eksiye doğru... CHPnin kredi notu şimdiye dek hep böyle olageldi. Şimdi durağanın üstünde artıya doğru gidiyor!

\n

12 Haziran akşamı, sandıklardan çıkan sonuç da nitekim böyle oldu: Durağanın üstünde artıya doğru bir gidişin işareti

\n

Şimdi işte asıl mesele de bu: CHPnin kredi notunu, üstüne yapışıp kalan bu durağansınıfından tamamen çıkarıp onun artıkartıile anılır olmasını sağlamak!

\n

Bu nasıl olabilir? üzerinde herkesin kendine göre fikirleri var

\n

Ben yetersiz bulduğum iletişim stratejisindenbahsedeceğim.

\n

Nabız yoklaması için konuştuğum gençlere bu konuyu özellikle sordum: İletişim stratejilerini nasıl buluyorsunuz?

\n

CHPnin reklamlarını beğenene rastlamadım

\n

Tersine

\n

CHPye oy verecek olanlar arasında dahi AKP kampanyalarından söz eden çok oldu.

\n

İktidarda 9 yılını deviren bir partinin -Bolu tüneli gibi!- haydi haydi hayata geçirmesi beklenen icraatlarının, AKP mucizeleri olarak takdim edildiği Hayaldi Gerçek Oldureklamlarına bayılmış gençler mesela.

\n

Aynı şekilde gene, Bir daha, bir dahaşarkısı ile Aynı yoldan geçmişiz biz, Aynı sudan içmişiz bizreklamları çok tutmuş.

\n

CHP kampanyasından, akılda kalan böyle tek bir simge reklam var mı?

\n

Var diyen beri gelsin

\n

CHPye oy vereceğim ama AKP reklamları çok daha fazla hoşuma gidiyor!diyerek tüm samimiyetiyle mesela bana şunları anlattı konuştuğum bir genç kız: AKP iyi reklam yapıyor. Göz boyamayı iyi biliyor. Benim bile gözümü boyayabiliyordu neredeyse!

\n

‘Yarışa 1-0 yenik çıktığımızı hissediyoruz!’

\n

AKP reklamları daha hareketli ve daha cafcaflı...”

\n

Reklamın verdiği tat önemli. AKP reklamları daha tatlı…”

\n

Reklamlara bakarken dahi, AKP ile yarışa 1-0 yenik çıktığımızı hissediyoruz!

\n

Bunlar hep CHP seçmenlerinin yaptığı değerlendirmeler oldu...

\n

Microsoft bilişim sektöründen bir genç mesela, sadece TV reklamlarının değil, CHPnin diğer iletişim yöntemlerinin de hangi noktalarda geri kaldığını anlattı. Seçmene ulaşmakta SMSlerin önemine işaret ederek CHP SMSlerinin, AKPninkiler yanında eser miktarda olduğunu belirtti.

\n

Beraberindeki kız arkadaşı hemen ardından, Artık eskisi gibi değil!diyerek ilave etti; TV reklamlarının müthiş imkânlarından yoksun olsanız da internetten milyonlara ulaşmak olası. Sanal âlemde viral kampanyalaradı verilen bir dakikalık kampanyalar var. Markayı işlemek ve öne çıkarmak için CHP bunlardan yararlanabilecekken yararlanmadı.”

\n

Neden böyle oldusorusunu yönelttiğimde,Bu bir ekip işidedi konuştuğum kişiler; AKP ekibinin bu işlere daha yatkın olduğu belli. CHPnin ise tanıtımda yeni konsept ve yeni fikirlere kapalı olduğu anlaşılıyor.

\n

Bu, başlı başına, partinin kredi notunun yükseltilmesinizorlaştırıyor.

\n

Facebook, Twitter, sosyal medya ağlarının siyasi mücadele aracı olarak kullanıldığı coğrafyalarda bugün devrim boyutunda yaşanan gelişmeler var.

\n

Bizimle aynı gün referanduma giden İtalyada örneğin; medya patronu Başbakan Berlusconi müthiş bir yenilgi yaşadı.

\n

İtalyan Başbakanının bu yenilgisinde Facebook, Twitter kampanyaları çok büyük rol oynadı.

\n

2013 yerel seçimlerine CHPnin, farklı bir yükselen parti imajıylahazırlanması için -13 Hazirancılardanfırsat kalırsa!- artık bu konulara dikkatle odaklanmak gerek.

\n

\n\n



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Trump’ın dönüşü 10 Kasım 2024

Günün Köşe Yazıları