Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Kafası karışık kadınlar
Ece Temelkuran’ın 1996 tarihli “Bütün Kadınların Kafası Karışıktır” kitabından “esinlenilerek” Selen Uçer ve Seray Şahiner’in aynı başlıkla sahneye uyarladığı oyun İstanbul ve Ankara’da sahneleniyor. AYSA Prodüksiyon Tiyatrosu yapımı çalışma, Uçer’in rejisi, Saim Güveloğlu’nun dramaturjisi, Natali Yeres’in dekor ve giysileriyle sunuluyor.
Yarı şiirsel söylem
Temelkuran’ın, konusunu yarı şiirsel bir söylemle işleyen metni, sahneye dört kadın ve bir erkek oyun kişisinin elbirliğiyle sürükledikleri bir “durum komedisi” biçiminde aktarılmış. Kocası terk edince evinin penceresinden atlamaya karar veren bir yazar olan Ebru’nun, yaşama katlanmakla ölümü kucaklamak arasında gidip gelen yaşantısı komşu kadınların ve bir emlakçının katılımıyla 80 dakikalık gösteri olarak biçimlendirilmiş.
Sahne olayı, kadınların kafasının karışık oluşunun nedenleri ve sonuçları konusunda bölük pörçük irdelemeler içeren bir söyleşim düzeni içinde yol alıyor. Oyunun dokusu, Ebru’nun -kendisinin de tam tanımlayamadığı- kafa karışıklığının, öteki kadınlarca kendi yaşantıları merkeze alınarak yorumlanması, emlakçınınsa kadınca söyleme sıradan bir erkeksi yaklaşımla katılmaya çalışmasıyla oluşuyor.
Repliklerin içine yerleştirilmiş, kadın olarak doğanların yüzleştiği gerçeklere ilişkin -tümüyle Temelkuran’a özgü- şiirsel söylem yer yer etkili olsa da, uyarlanış ve sahneleniş yaklaşımıyla “burukluk” oluşturmaktan çok, “eğlendirme” yönüne dümen kıran, söyleşimleri bağlamında dramatik sürükleyiciliği olmayan bir performans metni var karşımızda. Ne ki, apartmanın önünde biriken kalabalığın, basının, kameraların, eve gelen telefonların, televizyonda izlenen röportajların işitsel düzeyde oluşturduğu - kadın cinsine karşı yalnız erkeklerin değil, kadınların da duyarsızlığını gösteren - toplum portresi, oyunun ağırlığını “komik’ten” “kara komedi”ye yaklaştırıyor.
Oyunun “buruk etki”sini sağlamada Deniz Çakır’ın Ebru’daki dengeli ve soluklu yorumu, Şebnem Sönmez’in söz yazarı, medyum Perran’daki ironik yaklaşımı öne çıkıyor. İpek Türktan Kaynak gündemdeki şarkıcı Meltem’de düzgünce bir eş ve anne olmanın yanında, “gösteriş”e açık kişiliğini de duyarlı bir komedi oyunculuğuyla dengeliyor. Meltem’in yardımcısı Aysel’i yorumlayan Zeynep Kankonde ise sahne enerjisi ve doğallığıyla komediyi dozunda köpürten yaman bir performans sunuyor. Kadir Çermik’e gelince, erkek cinsinin, kafası karışık kadınlar karşısında çaresizlikle sergilediği duyarsızlığı öyle sevimli kılıyor ki, oyun kişisi adına sergilediği kısır bakış açılarını neredeyse bağışlıyorsunuz.
Bir de siz görün oyunu, bakalım ne düşüneceksiniz...
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
-
Ekonomist Atilla Özkan'dan Şok Eden Enflasyon Yorumu!
-
Trump döneminde ABD ve dünya nereye gidiyor?
-
Yurttaşın Ekonomi Çığlığı:
-
'Erken kaos bekliyorum' Fatih Ergin açıkladı!
-
Türkiye’de siyasi ve toplumsal baskı artıyor
-
'Bilirkişi' skandalı kamuoyuna açıklanmıştı:
-
Uğur Mumcusuz 32 yıl: Öldürüldük ey halkım unutma bizi!
-
Doğuma 1 hafta kala bebeklerini kaybettiler!
-
76 kişiye mezar olan otelde son kez arama yapılacak...
-
Özdağ’dan ilk mesaj: ‘Tek endişem Kozinoğlu gibi suikast
En Çok Okunan Haberler
-
Demirören Holding yöneticisine tutuklama!
-
'AKP dolmuşuna binenin akıbeti uçurumdur'
-
Fark kapanıyor, 4 parti barajı geçiyor!
-
'Erdoğan talimat verdi, Ali Erbaş durdurdu'
-
Erdoğan, Özel'e açtığı davada kaybetti
-
AKP'li milletvekilinden skandal sözler!
-
Gazeteci Meral Kara Delen hayatını kaybetti
-
'Kral Kaybederse' dizisinin Kenan Baran'ı gerçekte kim?
-
Devlet Bahçeli'den flaş 'TÜSİAD' çıkışı
-
Dokuz belediye başkanından Yavaş'a destek