Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Yerel seçim, kadın derken koca bir gemimiz oldu!
Sadece Türkiye’nin değil, Akdeniz’in en büyük RO-RO gemisi, Tuzla Tersanesi’nde düzenlenen bir törenle Efephesus SeaWays adını aldı, gönderine Türk bayrağı çekildi ve bugün TIR’larını yükleyip İtalya’ya doğru yola çıkıyor! Töreni izlemeye gittim, çünkü gemileri çok severim, çünkü denizi severim; hatta erkek olsam kaptan olurdum diye aklımdan geçirirken kaptan köşkünde bir kadın kaptana rastlamayayım mı? Alev Akpınar, geminin 3. kaptanı ve tam da Kadın Haftası’nda kumanda masası Uzay Yolu’ndaki gemiden büyük, bu koca gemiyi yönetenlerden birinin kadın olması beni çok sevindirdi. Aslında geminin sahibi bir Danimarka firması olan DFDS, gemiye Türk Bayrağı çekilmiş olması ise bir hoş bir jest, çünkü aslında şirketi Selçuk Boztepe’nin başında olduğu Türk ekip yönetiyor ve gemi Türk ihraç mallarını Türk limanlarından Avrupa’ya taşıyor, oradan ithal ettiğimiz malları da Türk limanlarına getiriyor. Aklınızın karışmaması için işi başından anlatmalıyım:
Balkan ülkelerini by-pass
Türk ihraç malları bundan önce Avrupa’ya TIR’larla taşınıyordu. Yugoslavya iç savaşı ve Balkanlar’ın karışması üzerine karayolu sıkıntılı ve güvensiz oldu. Türk taşımacıları Balkanlar’ı bypass etmek için UN adı altında birleştiler ve içine konteynırları koydukları RORO adını verdikleri büyük gemiler yaptırıp Mersin ve İstanbul limanlarından İtalya’ya yolladılar. Trieste Limanı ve serbest bölgesini de kiralayan UN RO-RO, burayı bir Türk bölgesi haline getirdi. Trieste Limanı’na gelen mallar Avrupa’nın çeşitli ülkelerine TIR’larla karayoluyla ya da demiryoluyla taşınır oldu. Büyüyen ve ilgi çeken UN RO-RO, geçen yıl haziran ayında Danimarkalı taşımacılık şirketi DFDS tarafından yaklaşık 1 milyar Avro’ya satın alındı. Denizci bir şirket olan DFDS, Çin’e 6 büyük RO-RO sipariş etmiş ve bununla İngiltere-AB ülkeleri arasında nakliyecilik yapmayı düşünüyordu. Ama Brexit sonrası İngiltere Avrupa’yla yollarını ayırınca DFDS de bu en büyük RO-RO’yu Türkiye’ye getirdi. Hepsi Türk olan şirket çalışanlarının isteği üzerine Efes Antik Kenti’nden ilhamla gemiye Ephesus SeaWays adı verildi ve jest olarak da Danimarka Krallığı bayrağı yerine Türk bayrağı çekildi.
450 TIR alıyor
Gemiyi de biraz anlatmam lazım: Kaptan köşkü 10. katta. 237 metre uzunluğundaki gemiye 450 TIR yüklenebiliyor! En az 35 sene hizmet verebilecek geminin 24 kişilik mürettebatı, Kaptan Hasan Can Gümüş yönetiminde Türk denizcilerden oluşuyor. Çin’de yaptırılan 6 gemiden ikincisi de rotasını İstanbul’a çevirdi. “İhracat ve ithalat bu gemileri dolduracak kadar iyi mi görünüyor” sorusuna DFDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, iyimser bakıyor; yerel seçim sonrasında ekonominin stabilize olacağını düşünüyor. Ama yine de ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşının, Suriye’nin geleceğinin ve Akdeniz’deki çekişmenin ne olacağını öngörmenin zor olduğuna dikkat çekiyor. DFDS’nin Denizcilik Bölüm Başkanı Peder Gellert Pedersen ise “kapasitemizi artıracak ve sonsuza kadar Türkiye’de kalacağız” sözü veriyor! Efes SeaWays’in yolu açık olsun!
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
- Donald Trump'ın yeniden başkan olması dünya ekonomisini
- Ege'nin Gündemi'nde bu hafta!
- Dubai çikolatasına rakip
En Çok Okunan Haberler
- Fatih Altaylı ve İsmail Saymaz'a soruşturma
- Albaya verilen ceza belli oldu!
- Çok konuşulacak 'adaylık' açıklaması
- 'Tarihe not düşmek için geldim'
- AKP’li belediyeden bir ayda 33 konser
- Mahruki yine yandı
- Fakülteyi kâğıt üzerinde kurmuşlar!
- A Milli Takım'ın Uluslar Ligi'ndeki rakibi belli oldu!
- Özel görüşmenin ayrıntılarını açıkladı!
- Tıp fakültelerinde kadavra krizi