Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Mimarlık Eğitiminde Uzaktan Eğitim? - Prof. Dr. Mete TAPAN
Sayın Prof. Dr. Ece Korkut’un Cumhuriyet gazetesinin 7.7.2020
tarihli baskısında yayımlanan “Uzaktan
eğitim, eğitim midir?” başlıklı yazısını, her eğitimcinin okumasını salık vererek aşağıdaki yazıma
başlamak istiyorum. Uzaktan eğitimin özellikle ülkemizdeki sorunlarını dile getiren yazının son paragrafında yer
alan sonuç cümlesini aynen tekrarlamakta yarar görmekteyim.
“Sonuç
olarak uzaktan eğitime yalnızca özel
koşullarda başvurulması, normal koşullarda ise ancak tamamlayıcı bir eğitim
olarak düşünülmesi doğru bir yaklaşım olacaktır.”
CİDDİ SAKINCALAR
51 yıldır mimarlık eğitiminin bir neferi olarak edindiğim bilgi
ve değerlendirmeler çevresinde
mimari proje derslerini online veya uzaktan eğitim yöntemiyle yapmak, mimarlık eğitiminin
kaçınılmaz olan eğitmen ve eğitilen arasındaki insani ilişkiyi yok saymaktadır.
Bu ilişkinin önemi ve anlamı,
mimarlık eğitimi almamış diğer meslek sahiplerine dahi anlatmakta zorluk çekilebilir.
Hoca ile öğrenci baş başa
“problem çözme”, başka deyişle mimari
tasarımı gerçekleştirme, bu
ilişkinin temel görevidir. Bu
görevi “sanal”laştırmak, bir dizi bilgisayar
aksesuvarları araya sokarak, projelendirmenin kaçınılmaz olan “tartışma” ortamını yapay hale getirmek,
daha doğrusu birtakım bilgisayar komutlarıyla veya simgeleriyle doğal
tartışmayı gerçekleştirebileceğini
kabul etmek, son derece sakıncalıdır.
Canlı, baş başa veya bire bir eğitimin, hem eğitim hem de öğretimi kapsaması,
ele alınan mimari proje konusunun, salt planimetrik, fiziksel, fonksiyonel
boyutlarını değil, habitatın
vazgeçilmez tüm unsurlarının
tartışıldığı bir eğitim sürecidir.
EKRAN YOLUYLA AKTARIM ŞANSI YOK
Proje konusuyla beraber, eğitimcinin çeşitli konularda öğrenciye verebileceği o kadar çok şey vardır ki bu bilgileri, sınırlı bir zaman diliminde ekran yoluyla sanal olarak verme olasılığı yoktur.
Tartışma ortamı, demokrasinin vazgeçilmezlerindendir. Eğitim politikalarında da tartışabilmek, anladığını sormak şarttır. Aklımızı kullanma alışkanlığını edinmenin yolu da yine eğitimden geçer.
Dolayısıyla 51 yıllık bir akademisyen olarak, ülkemizin koşulları da dikkate alındığında mimarlık alanında uzaktan eğitimi kalıcı bir model olarak göremiyorum.
Bugün ülkemizdeki özel
koşullarda gerçekleştirilen
mimarlıkta “Uzaktan Eğitim”
denemesinden de özel koşullar
kalktığında yine alıştığımız sisteme döneceğimize
inananlardanım.
PROF. DR. METE TAPAN
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Donald Trump'ın yeniden başkan olması dünya ekonomisini
- Ege'nin Gündemi'nde bu hafta!
- Dubai çikolatasına rakip
- Balbay'dan çarpıcı Saray kulisi!
- Karga videosu sosyal medyada viral olmuştu!
- Öğretmenlik meslek kanunu taslağı...
- Atatürk'ün kullandığı parfümden üretti!
- Minikler Cumhuriyet'in ilanını gazete dağıtarak duyurdu
- Şok İddialar! Oktan Keleş: TUSAŞ Saldırısının Arkasında
- Bu kadarı pes! Çöp evden 10 kamyon çöp çıktı
En Çok Okunan Haberler
- Narin Güran davasında ikinci gün sona erdi!
- 'Önümüzdeki 72 saat önemli, bir baba olarak...'
- Erdoğan'dan 'sürpriz' 10 Kasım kararı
- 'Kurultay haktır, Genel Başkan padişah değildir'
- CHP'den Oğuz Kaan Salıcı'ya sert yanıt
- Açıklayacağına söz verdiği 'gizli dosyalar' neler?
- Erdoğan'dan kayyum için ilk açıklama
- AFAD duyurdu: Elazığ'da korkutan deprem!
- '22 yılın yükünü sırtıma almam'
- Narin'in köyündeki imam açığa alındı