Zeynep Oral
Zeynep Oral zeynep@zeyneporal.com Son Yazısı / Tüm Yazıları

Mucizenin adı: AIMA

02 Ağustos 2018 Perşembe

“Eyyy Ayvalıklılar! Elinizdeki mucizeye sahip çıkın! Müthiş bir fırsat yakalanmış! Olağanüstü bir marka yaratılmış! Değerini bilin!”

İçimden bunu haykırmak geliyor! Mucize, marka, değer dediğim, Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi. Kısaca AIMA... 20 yıldır varlığını sürdürüyor. 5 yıldır da Müzik Festivali var! Bu kurum ve bu festival, nitelikli, kaliteli müzikle biraz ilgisi olanlar için en azından Ayvalık’ın meşhur zeytini ve zeytinyağı kadar ünlendi.

AIMA Müzik Festivali’nin son 3 gününü izledim. Harika bir program! İsabetli seçimler! Gençlerin coşkularıyla yetenekleri yarışıyordu! Hocalarla her biri solist “öğrenciler” aynı sahneyi paylaşıyordu.

Bu mucizeyi hayal eden, hayata geçiren müzik insanı Filiz Ali... Sayısız insan el verdi. Usta müzisyenler, İdil Biret, Ayla Erduran, Suna Kan seferber oldu... Ayvalık’la gönül bağı olan; Filiz Ali’ye inanıp güvenen sayısız insanın katkısı, desteği ve ilgisi, müziğin gücüne duyulan inançla bütünleşti.

20 yıl boyunca yurtiçinden ve dışından sayısız usta ve hoca; “Masterclass - Ustalık sınıflarını” üstlendi. Yüzlerce yetenekli genç yetişti. 2013’te AIMA Festival Orkestrası kuruldu. Bu orkestra Ayvalık Festivali dışından da teklif alıp, konser veriyor. Ve ister inanın ister inanmayın, bütün bu mucize, bu festival, imeceyle, gönüllü desteğiyle ve sponsorlarla sürüyor.

 

Kalite ön planda

Festivalde konserler anıt müzeye çevrilmiş Taksiyarhis Kilisesi’nde yer alıyor. İçerisi 150 kişilik. Bilet kalmadı diye kapıdan dönen çok. Bahçeye barkovizyon kurulup dışarıdan da izleniyor. Salon hep dolu.

İlk dinlediğim konser, soprano Canan Özgür, alto Cansın Hazan Bayrak, bariton Fehmi Cesur Özdemir, bas Ali Göktürk’ten oluşan A Capella Boğaziçi topluluğuydu. Latin Amerika’dan Karadeniz kıyılarına; Endülüsten Ege’ye, Kürdilihicazkâr Longa’dan; 70’lerin pop, folk ve cazına muhteşem bir yolculuğa çıkardılar bizi... (Sponsor: Rengin Suar)

Tayfun Bozok, Derya Bozok (kemanlar), Evren Bilgenoğlu (viyola) ve de Erkan Özbek’ten (viyolonsel) oluşan Bozok Quartet’in konseri, her parçadan önce Tayfun Bozok’un açıklamalarıyla taçlandı... Beethoven’in “Serioso”su bana Fransızların Viyana istilasından çok, ülkeme yönelik karanlığın saldırısını anımsattı. Şostakoviç’in eseri ise karısının ölümden çok, ülkemdeki ölümleri... Ama finalde Ravel’le umudu yitirmeme duygusu gelip içime yerleşti. Müzik sen nelere kadirsin! (Sponsor: İnci-Mehmet Vural)

Kapanış konserini Şef Alexander Rudin yönetiminde AİMA Festival Orkestrası yaptı. Rudin, orkestranın sanat yönetmeni de. Hem orkestra, hem solistlerle harika “diyaloğu” konser boyu elle tutulurcasına hissediliyordu. Sahnedeki herkes yaşamının bir anında AIMA’nın rahlesinden geçmişti!

Orkestra solistlere eşlik ederken, adeta Taksiyarhis Anıt Müzesi tavanındaki tüm melekler yeryüzüne indi... Solistler: Piyanist İris Şentürker; iki flütist Öncü Uçar, Selin Dindar, viyolonselde A.Rudin; iki kemancı Ilgın Ülkü ve Anna Markova... Onları ve yaylı sazlar dörtlüsü Olten Quartet’i dinlerken yeryüzü ve ülkem güzelleşti. (Sponsor: Fatma B.Kürşat)

 

 

Anna Markova (solda) ve Ilgın Ülkü.

Tamam, Ayvalık Belediyesi, ulaşım ve konaklama; Sabancı Vakfı festival için; Melin, Boyner, Ceritoğlu, Ayla Birsel ailesi masterclass için; Gürçay ailesi Orkestra için sponsorluk yapıyor ama yetmez. (Piyanoyu bir yerden bir yere taşımak yüz bin TL!) Ayvalık’ta evi olan, Ayvalık nimetlerinden yararlanan nice anlı şanlı aile, sanayici, sanatçı, iş insanı biliyorum. Adlarını tek tek sayıyorum. Yok oralı değiller! Karanlıktan, vasatlıktan, kalitesizlikten, magandalıktan yakınanlar bari bir ilgilenin, görün şu mucizeyi deme gereği duyuyorum.

AIMA’ya emeği geçen, ilgi duyan, dokunan herkesi kutluyor, teşekkür ediyorum.



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Casus olmaya beş kala... 14 Kasım 2024
Yaşamak için okumak 10 Kasım 2024

Günün Köşe Yazıları