Şehriban Kıraç

Fujifilm sağlıkçı oldu

13 Mayıs 2013 Pazartesi

Japonya merkezli Fujifilm, fotoğrafçılık ve dijital kamera alanındaki büyümesini bundan sonra medikal ürünlere kaydıracak. Türkiye pazarında dijital kamera satışları konusunda ilk sıralarda yer alan şirket bundan sonra daha üst segmente hitap eden cihazlarla adından söz ettirecek.

Fujifilm Grafik ve Medikal Sistemler Genel Müdürü Cengiz Metin fotoğraf makinelerinde artık üst seviye cihazlara yöneldiklerini akıllı telefonlar nedeniyle giriş seviyesindeki fotoğraf makinelerine ilginin azaldığını söyledi. Türkiye’de eskiden hane başına fotoğraf makinesi alınırken şimdi hanedeki her bireyin bir cihaz aldığını ifade eden Metin, tüketicilerin fotoğraf makinesi tercihinde megapiksel özelliğinin ön plana çıktığını, Doğu’daki tüketicilerin giriş seviyesi cihazlara, Batı’dakilerin ise daha ileri seviye, sosyal medyaya bağlanan, fotoğrafları her an paylaşabilecekleri cihazları aldığını dile getirdi. Türkiye’de medikal sistemler, grafik sistemler, dijital kamera ve fotoğraf baskı ürünleri alanında aktif olan Fujifilm’in, 2012’de 60 milyon Avro gerçekleşen Türkiye cirosunu bu yılın sonunda 80 milyon Avro’nun üzerine çıkarılmasının planlandığını anlatan Metin, 2014’te ise bu pazarda 100 milyon Avro ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Metin’in konuşmasının satır başları şöyle:

*Yüzde 85’i ithalata dayanan Türkiye medikal cihazlar sektöründen aldığı payı artırmak isteyen Fujifilm, özellikle kamu hastanelerinin altyapılarını modern hale getirmeye talip.

* Türkiye medikal cihazlar pazarında her yıl yüzde 15-20 büyümeyi planlıyoruz. 2014’te hedeflediğimiz 100 milyon Avro’luk satışın yüzde 30’unu medikal ürünlerden sağlayacağız.

* Fujifilm, bilgisayarlı radyografi, dijital mamografi, dijital radyografi, kuru sistem yazıcılar, imaj arşiv ve görüntüleme sistemlerinin yanı sıra film sarf malzemesi ile medikal sektöründeki iddiasını Türkiye pazarında da sürdürmeyi hedefliyor.

* Dijital radyolojide önde gelen firmalardan olan Fujifilm, bu alandaki yeni ürünü FDR D-EVO C24i Flat Panel Dedektör ile ön plana çıkıyor.

 

Sağlık Bakanlığı’nın kabul prosedürü yok

Fujifilm Grafik ve Medikal Sistemler Genel Müdürü Cengiz Metin, Türkiye pazarına giren özellikle mamografi aletlerinin bazılarının yüksek oranda radyasyon içerdiğini dile getirerek “Bu cihazların pazara gelişinde maalesef Sağlık Bakanlığı’nın bir kabul prosedürü yok. İyisi de, kötüsü de bu pazara giriyor. Bu ürünlerin çevre dostu olması gerekiyor” dedi. Metin, geniş bir kimya bilgisine sahip Fujifilm’in, ilaç ve kozmetik sektörlerinde de faaliyet göstermeye başladığını bu alandaki ürünlerini de Türkiye pazarına sunacaklarını anlattı.



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları


Günün Köşe Yazıları