Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Bazan kanatlanıp uçabilirsiniz
Kimi konserler vardır, salonda ve sahnede öyle bir hava eser ki yorumcular da dinleyiciler de şaha kalkar. Bu çok ender rastlanan olayın kahramanı da orkestranın şefidir. İşte geçen hafta Gürer Aykal’ın yönettiği BİFO ile Çaykovski’nin çok sık çalınmayan yapıtı “Francesca da Rimini: Dante”den esinli Senfonik Fantezi’yi dinlerken bu ortamı yaşadık. Şefin enerjisiyle orkestra kadar dinleyici de kanatlanıp uçtu. İlk yapıt Mussorgsky’nin “Çıplak Dağda Bir Gece” adlı senfonik şiiriydi. (Senfonik şiir, tasviri özellikler taşıyan tek bölümlü çalgısal orkestra yapıtıdır.) Mussorgsky de ay ışığında adım adım o çıplak dağa tırmanışı betimler. Konserin solisti genç kemancı Valeriy Sokolov’u Prokofyev’in 2. keman konçertosunda dinledik. Yarınlarda onun adını çok duyacağız. Bu derinlikli konserin yorumcularını kutlamak için sahne arkasına gittiğimde maestro Aykal tebrikleri dimdik ayakta karşılıyordu. Sanki Çaykovski’nin enerjisi hâlâ bedeninde sürüp gidiyordu. Rastladığım orkestra üyeleri de mutluluk içindeydi. Başkemancı Pelin Halkacı’nın şefle anlaşması, her bir orkestra üyesinin canla başla çalması, topluluğun tek bir nefes içinde, kocaman senfonik şiiri notaların sessizliğinden salona taşıması, hepsi bir kere yaşanacak şeylerdi. BİFO artık nice başyapıtı, örneğin Gustav Mahler’in senfonilerini de çalmaya ve dünyanın ünlü sahnelerine çıkmaya hazır.
RÜYA TANER VE RENGİM GÖKMEN
Değerli şefimiz Rengim Gökmen yönetimindeki Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Senfoni Orkestrası’nın konseri de birçok konuda çok etkileyiciydi. Konser Kıbrıslı besteci Ali Hoca’nın (1961) zengin orkestra renkleri içindeki Kıbrıs Kapriçyosu ile başladı. Solist Rüya Taner’i yıllar öncesinden, Albert Long Hall konserlerinde çaldığı günlerden tanıyorum. Şimdi daha da olgun bir piyanist olmuş. Mozart’ın 21. piyano konçertosundan sonra çaldığı iki bis parçasındaki ses dinamikleri harikaydı: Borodin’den Scherzo ve Debussy’den Clair de Lune. Mendelssohn’un İtalyan Senfonisi de şefin incelikleri gözeten yorumuyla çok başarılıydı.
AYŞEGÜL SARICA’YI ANDIK
Geçen hafta, son resitalini verdiği Süreyya Operası’nda ailesi, dostları ve yetiştirdiği öğrencileriyle Ayşegül Sarıca’yı andık. Ailesi benim bir açılış konuşması yapmamı istemişti. Kendini müziğin inceliklerine adamış bu nazik sanatçımızı anlatmaya çalıştım. Ve konuşmamın sonunda onun adına iki yılda bir yapılacak piyanolu oda müziği yarışması düzenlenmesini önerdim. Sonra da onun yetiştirdiği öğrencileri dinledik. Jerfi Aji, Aydın Karlıbel ve Renan Koen çaldılar. Ne mutlu onlara, hocaları Sarıca’nın izindeki yumuşak tuşeyi ve derinliği korumayı hocalarından öğrenmişlerdi. Ayşegül Sarıcalar çok kolay yetişmiyor. O kuşağın özverisi, besteciyle kurduğu empati ve notanın arkasını okuyabilme özelliği bambaşka.
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
-
İmamoğlu ve İBB’yle ilgili 560 milyar iddiasına yanıt
-
Mustafa Balbay sert eleştirdi
-
Mezhep çatışması değil insanlık suçu
-
Emekliye bayram ikramiyesi ne kadar olacak?
-
Alfa Romeo'nun ilk elektrikli modeli: Junior Elettrica
-
'Kayyum atamaları, hukuksuzluk ve kontrollü kaos'
-
AKP’de kongre öncesi hazırlığı devam ediyor: Prof. Kalay
-
Emeklilerin Gözü Bayram İkramiyesinde: Beklentiler Karşı
-
Hutbelerde Bunlara Dikkat Edin!
-
Ekonomist Atilla Özkan'dan Şok Eden Enflasyon Yorumu!
En Çok Okunan Haberler
-
'Erdoğan ve yakınları rahat olsun'
-
Bilal Erdoğan’dan net yanıt!
-
MetroPOLL'den kritik 'ekonomi' anketi
-
AKP'den 'İmamoğlu' ve 'kayyum' çıkışı
-
Festival alanına araçla daldı!
-
İstanbul'da bu restorana dikkat: 'Kalp' tespit edildi!
-
'Yeni TFF Başkanı hayırlı olsun'
-
'Büyük deprem' için zaman aralığı verdi
-
Anne kurtarıldı, baba ve 2 çocuk hayatını kaybetti
-
'İmamoğlu'nun özgürlüğünü dilenmeyeceğim'