Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Acizlik manzaraları!
6 Şubat depreminin ilk saatleri; koordinasyon merkezinde ortalık toz duman. Her yerden yardım çağrısı geliyor. Hatay ve Gaziantep havaalanları kapalı, bölgeye havayoluyla varmak isteyen tüm ekipler Adana’ya yönlendiriliyor. En büyük sorun uçakla gelen kurtarma ekiplerinin afet bölgesine transferi. Adana’nın elindeki otobüsler yetersiz kalınca koordinasyonun başındaki kişi, “Mersin Büyükşehir’i arayalım” diyor. Ne var ki depremin ilk saatinden itibaren, “krize hâkim” olduğunu açıklayan yetkililer, başkan Vahap Seçer’in telefonunu bulamıyor. “Kimden öğrensek” denirken, ayağının tozuyla koordinasyon çadırına gelen CHP İstanbul milletvekili Gökan Zeybek, “Yazın arkadaşlar, 0532...” diyerek numarayı veriyor da Vahap Bey’e erişiliyor, otobüsler geliyor!
Bir de Şakirpaşa Havaalanı’na yoğunluk nedeniyle inemeyip İncirlik üssüne yönlendirilen kargo uçakları meselesi var. Havacılık sektöründekiler bilir; askeri ve sivil kargo uçaklarındaki malzeme, değişik boyuttaki liftlerle yere indirilir. Askeri uçak yüksekliği ile sivilinki farklıdır. AFAD bu ayrıntıyı hesaplamadığı için onca malzeme saatlerce uçaklarda bekletildi ilk gün. Sonradan ABD’li lojistik birimi rica üzerine liftleri ayarladığında iş işten geçmiş, ilk 12 ve 24 saat kaybedilmiş, canlar enkazdan “zamanında” çıkarılamamıştı!
İletişimin iletişimsizliği!
Şeker Bayramı’ydı. İletişim operatörlerinden biri, dağda koyunlarını otlatan çoban çocuğun, ovadaki annesiyle yaptığı telefon konuşmasını reklam filmi haline getirmiş, “kesintisiz iletişim” mesajı verilmişti. 6 Şubat depreminde ise Turkcell’in, Vodafone’un, Telekom’un ne denli aciz kaldığını gördük; Cumhurbaşkanı Erdoğan’la Hatay Belediye Başkanı Lütfü Savaş bile görüşemedi telefonla. Aradan 25 gün geçti, hatlar hâlâ kötü. Anımsıyorum da olimpiyat stadında oynanan bir Avrupa kupası maçında, tribünlerin dört bir yanı mobil baz istasyonlarıyla donatılmış, konuk futbolseverler ülkesiyle görüştürülmüştü ama depremzedeler için karavan-minibüs baz istasyonları akıllara gelmedi! Bu durumdan ders çıkarılmış olsa gerek İBB, depremde yıkılmayacak baz istasyonları için düğmeye bastı geçen hafta. İBB demişken, genel sekreter yardımcısı Buğra Gökçe bir müjde daha açıkladı. Konutların altındaki işyerlerine ruhsat verilirken özel deprem raporu istenecek. Yani, kolon kesip banka-market vb. açma işi artık -en azından İstanbul’da- tarihe karışacak.
6 yıllık tünel döküldü
Deprem altyapıyı da vurdu. 2017 yılında açılan Malatya Erkenek Tüneli’nin Gölbaşı girişi sarsıntılar sonrasında büyük zarar gördü. Karayolları ise kente kolay ulaşım için tünelin bir tarafını açık tutuyor. Cumhuriyet okuru inşaat mühendisi Cemal Doğan’ın çektiği fotoğraflar tünelin beton donatısındaki kırımı net biçimde ortaya koydu. Tüm yük, örgü biçimindeki demirlerin üzerinde. Bölgede artçı/bağımsız deprem potansiyeli varken, tehlikeyi görmezden gelmek facialara davetiye çıkarmaktır. Adil Karaismailoğlu’nun haberi olsun!
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
- Donald Trump'ın yeniden başkan olması dünya ekonomisini
- Ege'nin Gündemi'nde bu hafta!
- Dubai çikolatasına rakip
En Çok Okunan Haberler
- Erdoğan belayı satın aldı
- Kılıçdaroğlu'na 'Meral Akşener' yanıtı
- 'Hadi gelin kapatın!'
- ‘Kar leoparı’ neden cezaevinde
- Yeni dönem başlıyor: Taksi, otobüs, dolmuş...
- Bir sonraki ve en büyük ekonomik patlama...
- Ulaşım durma noktasına geldi!
- Tarihi geçmiş ürün satan zincir market şubesine mühür
- Ünlü kebapçının kardeşi 20. kattan aşağı düştü!
- Kayyum belediyeyi kapattı!