Yurttaş harcamayı kesti
NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan "Hane gelirini yönetmek için ilk üç sırada alınan aksiyonların 'gereksiz harcamaları kesmek', 'belirli bir bütçeye bağlı kalmak' ve 'en düşük fiyatlı ürünü almak' şeklinde" dedi.
GLOBAL bilgi hizmetleri şirketi NielsenlQ, Türkiye’de, sigara ve alkol hariç Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) perakendesine dair araştırmasını yayınladı. Ekonomik koşulların, kısıtlı hane gelirlerini yönetmek için tüketicileri önlem almaya sevk ettiğini paylaşan NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, hane gelirini yönetmek için ilk üç sırada alınan aksiyonların “gereksiz harcamaları kesmek”, “belirli bir bütçeye bağlı kalmak” ve “en düşük fiyatlı ürünü almak” şeklinde olduğunu söyledi.
Harcamaları yönetmek başlığında alışverişçilerin ev dışı tüketimi azalttıklarını vurgulayan Erdoğan, özellikle “Ev dışında yemek, ev dışı eğlence, giyim ve dışarıdan yemek siparişi”nde tüketicilerin daha az harcama eğiliminde olduklarına dikkat çekti. Buna karşılık taze gıda, et ve süt ürünlerinde daha fazla harcama eğilimi olduğunu ve ev içi tüketime yöneldiğini vurguladı.
En Çok Okunan Haberler
- Kaynanasını hiçbir zaman sevemeyen 4 kadın burcu
- İtirafçı Nevzat Bahtiyar'dan sürpriz hamle geldi
- Avrasya tüneli trafiğe kapatıldı!
- Nasuh Mahruki'nin tutuklanma gerekçesi belli oldu!
- Albaya verilen ceza belli oldu!
- Beşiktaş'tan Talisca açıklaması: 'Karar verilmiştir'
- Elektronik kelepçeyi kırıp cinayet işledi
- Cem Garipoğlu soruşturmasında karar!
- Teğmenlerin avukatlarından açıklama geldi!
- MSB açıklamasında 'Erdoğan' ayrıntısı