Kolin İnşaat, 3 yıl önce ‘pazarlıkla’ aldığı ihale için fiyat farkı çıkardı

Türkiye’de en çok kamu ihalesi alan şirketlerden Kolin İnşaat’ın, Ulaştırma Bakanlığı’ndan 200 milyon Euro daha talep ettiği öne sürüldü. Gerekçe ise kurdaki değişim. Şirket, 523 milyon Avro bedelle Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule ihalesini almıştı.

Yayınlanma: 05.11.2022 - 04:00
Kolin İnşaat, 3 yıl önce ‘pazarlıkla’ aldığı ihale için fiyat farkı çıkardı
Abone Ol google-news

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki Mali İşbirliği çerçevesinde “en büyük altyapı projesi” olarak duyurduğu TCDD Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesinin, Çerkezköy-Kapıkule Kesimi için 2019’da davet yöntemiyle pazarlık usulü ihaleye çıktı. Bakanlığın, AB Yatırımları Dairesi’nin hibeli olarak açtığı altyapı ve üstyapı yapım sözleşmesi, en çok kamu ihalesi alan beş şirketten biri olan Kolin İnşaat ile 523 milyon 899 bin 700 Euro bedelle imzalandı. Şirket, projenin “tüm hat altyapısı, üstyapısı, elektrifikasyon, sinyalizasyon, telekomünikasyon, merkezi kontrol sistemlerin tasarım üretim montaj, test ve işletmeye alınması, personel eğitimi ve teknik eğitim dokümantasyon hizmetleri proje kapsamında yapılacağını” taahhüt etti. Güzergâh üzerinde Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski, Edirne istasyonlarının bulunduğu belirtildi. Ayrıca, şirketin açıklamasında “Projede yapılacak çalışmalar kapsamında güzergâh ve temel kazısı ile güzergâh dolgusu yapılacaktır. Sanat yapıları kapsamında 2 adet viyadük, 16 demiryolu köprüsü, 10 aç-kapa tüneli, 53 alt geçit, 59 üst geçit ve 193 adet menfez olmak üzere toplam 333 adet yapı, toplamda 3 adet trafo merkezi bulunmaktadır” denildi. Proje sonuçlandığında, Kolin İnşaat’ın “Kapıkule ile Çerkezköy arasındaki mesafeyi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya indireceği” duyuruldu.

FİYAT FARKINI DEVLETTEN İSTEDİ

“Anahtar teslim” garantisi verilen inşaat sürecinde, yeni bir gelişme ortaya çıktı. Bakanlık kaynaklarından edinilen bilgiye göre, Kolin İnşaat, yapımı devam ettirmek için dolar/avro paritesindeki değişimi öne sürerek 200 milyon TL daha talep etti. Ayrıca, şirketin Bakanlıktan ön hakediş bedeli talep ettiği de öne sürüldü. Sözleşmenin şartnamesine göre, şirketin fiyat fark talep etme yetkisi bulunmuyor. Kolin İnşaat ile Bakanlık arasında sözleşmenin imzalandığı 2019’un mayıs ayında euro 6,85 TL civarında işlem görüyordu. Euro, bugünlerde ise 18 TL civarında işlem görüyor.

ERG DE FARK İSTEMİŞTİ

Cumhuriyet, geçen aylarda Ankara-Eskişehir-İzmir YHT Hattı’nın yaklaşık 3 milyar dolar olan ihalesinin “pazarlık usulüyle” ERG İnşaat’a verildiğini, ERG inşaatın da ihale şartnamesinde böyle bir koşul bulunmamasına karşın inşaat başlamadan 450 milyon Avro avans aldığını ve daha sonra da dolar/avro paritesindeki değişimi öne sürerek 600 milyon avro daha talep ettiğini gündeme getirmişti. Kolin’in de aynı yöntemle fiyat farkı talep etmesi dikkat çekti. ANKARA


İlgili Haberler

Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler