Volvo Car Türkiye, büyüme stratejisini sürdürüyor: Premium segmentte SUV ve plug-in hybrit liderliği

Premium SUV’da liderliğini sürdüren Volvo Car Türkiye, plug-in hybrit satışlarıyla dikkat çekiyor. Dizel devrini kapatmaya hazırlanan marka, Türkiye pazarında her yıl bir elektrikli modeli yollara çıkaracağını açıklarken elektrikli EX30 modelinin Türkiye'ye geleceği tarihi de açıkladı.

Volvo Car Türkiye, büyüme stratejisini sürdürüyor: Premium segmentte SUV ve plug-in hybrit liderliği
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 19.08.2024 - 04:00

Premium SUV’da liderliğini sürdüren Volvo Car Türkiye, premium plug-in hibrit satışlarında yüzde 62’lik bir pazar payı ile bu motor tipinde en çok satan marka oldu.

Geçen yıl hem global düzeyde hem de Türkiye pazarında kendi rekorlarını kıran Volvo, bu yıl da ‘rekor’ satışla yakaladığı ivmeyi devam ettirmeyi hedefliyor. Stoktaki dizel araçların satışlarını tamamlayarak dizel devrini kapatmaya hazırlanan marka; Türkiye pazarında her yıl bir elektrikli modeli yollara çıkaracak. Bu plan doğrultusunda Belçika’da üretilecek olan EX30 modeli 2025 yılında piyasaya sunulacak. 

Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu, Türkiye'nin 2023 yılında elde ettiği başarıyı 2024 yılında da premium segmentte SUV lideri olarak sürdürdüğünü belirterek, globalde de önemli  başarı yakaladıklarını ifade etti. Emiroğlu, “Volvo Car Türkiye geçtiğimiz yıl 11.6 bin adetle Türkiye’deki en büyük satış başarısını kaydetti. Bu yıl da hedefimiz bu rakamı geçmek ”dedi.

S60 VE S90 SONA ERİYOR

Markanın Cross Country versiyonları üretmesinin durdurmasının ardından 2025’te V60 ve V90 modellerinin gelmesi planlanıyor. Çin ve ABD’de üretilen S60 ve S90 sedan modelleri de artık ithal edilmeyecek. Marka Türkiye’deki Pazar payını Plug in hibrit modellerle artırmayı planlıyor.

Bu yıl toplam pazarı 850 bin adet olarak öngördüklerini kaydeden Emiroğlu, pazardaki gerileme beklentisine karşın Volvo’nun satışlarını artıracağını, markanın satışlarının yüzde 40’ının tamamen elektrikli ve plug-in hibrit (PHEV) araçlardan oluşacağını söyledi.

Premium SUV segmentinde pazar lideri olduklarını ifade eden Emiroğlu, şu bilgileri verdi:

“Volvo Car Türkiye olarak, C-SUV segmentinde yer alan XC40/EX40 ve C40/EC40 modellerimizle 2 bin 414 adet satış gerçekleştirdik ve segmentte yüzde 19’luk pazar payı elde ederek ikinci olduk. D-SUV segmentinde ise XC60 modeli ile yüzde 30 pazar payı ile segment ikinciliğini üstlendik. XC60 ile son dört yıldır D- SUV segmentinde lider konumdayız. Klasik haline gelen XC90 ile ise beş yıldır üst üste E-SUV segmentinde lideriz. Bu segmentte yüzde 44,25’lik pazar payı ile 2024 yılında da liderliğimizi sürdürüyoruz.”


Etiketler: #otomobil #SUV #volvo

İlgili Haberler

Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon