Selanik’te Gerçeklik Sanatı bölümü
Selanik Belgesel Film Festivali bu yıl The Art of Reality: Beyond Observation (Gerçeklik Sanatı: Gözlemin Ötesinde) adlı özel bir bölüm hazırladı.
Gerçeklik Sanatı: Gözlemin Ötesinde adlı bölümde yer alan belgeseller türün öncüsü Nanook of the North’un (Kuzeyli Nanook) anlatım stilinden, İtalyan Yeni Gerçekçi ile Fransız Cinéma Vérité (Gerçek Sinema) akımından, Amerikan bağımsız sinemasından, sosyal antropoloji biliminden hareket ederek gerçekleştirilen belgesellerdir.
Bu özel türde yönetmen gerçek yaşamı ve insanın durumunu gözlemler. Farkedilmesi zor ayrıntılara, zamana ve mekana odaklanan yaratıcılar yalın kayıt ve belgelemeden öte bir yapıta imza atarlar, yüzeyin altındaki gerçeğe ulaşırlar.
NANOOK OF THE NORTH
Nanook of the North (Kuzeyli Nanook /1922), Robert Flaherty’nin sessiz klasiği bu türün ilk örneğidir. Chronicle of Summer’da (1961), yönetmen ve antropolog Jean Rouch’la sosyolog Edgar Morin sokakta gezerken rastladıkları insanlara mutlu olup olmadıklarını sorarlar.
CHRONICLE OF SUMMER
Titicut Follies (1967) adlı şok edici belgeselinde Frederick Wiseman, Massachusetts Bridgewater’daki akıl hastanesindeki hastalarını gözlemler.
DON’T LOOK BACK
Don’t Look Back’te (1968) Donn Alan Pennebaker folk müzikten elektronik müziğe geçmeden hemen önce Bob Dylan’ın 1965 İngiltere turnesini yakından izleyerek kaydeder.
To Live with Herds’te (1973), David MacDougall, Uganda’daki köklü Jie kabilesinin geleneklerini göreneklerini kenara bırakıp yeni devlet standartlarıyla uzlaşmasını betimler.
MUHAMMAD ALI: THE GREATEST
Muhammad Ali: The Greatest’ta (1974) William Klein dünyaca ünlü boksör Muhammed Ali’nin efsane bir ikona dönüşmesini irdeler.
DIVORCE IRANIAN STYLE
Divorce Iranian Style’da (1998) Kim Longinotto ile Ziba Mir-Hosseini her türlü baskıya boyun eğmeyen, karşı duran cesur, gözüpek İranlı kadınların mücadelesini anlatır.
AUSTERLITZ
Austerlitz’de (2016) Sergey Loznitsa, Nazi toplama kampının turistik, ticari bir mekana dönüştürülmesini eleştirir.
THE DAZZLING LIGHT OF SUNSET
The Dazzling Light of Sunset’te (2016) Salomé Jashi Gürcistan halkının örf ve adetlerinin sözde etnografik portresini tanımlamaya çalışan gazeteciyi izleyerek toplumun ikilemlerini, trajikomik portresini yansıtır.
Honeyland’de (2019) Tamara Kotevska ile Ljubomir Stevanov Balkanlar’ın dağlık ırak bölgesinde arıcılık yaparak yaşamını sürdüren Hatice’nin sıradışı dünyasını betimlerler.
En Çok Okunan Haberler
- İtirafçı Nevzat Bahtiyar'dan sürpriz hamle geldi
- Avrasya tüneli trafiğe kapatıldı!
- Nasuh Mahruki'nin tutuklanma gerekçesi belli oldu!
- Cem Garipoğlu soruşturmasında karar!
- Elektronik kelepçeyi kırıp cinayet işledi
- Beşiktaş'tan Talisca açıklaması: 'Karar verilmiştir'
- MSB açıklamasında 'Erdoğan' ayrıntısı
- Albaya verilen ceza belli oldu!
- Teğmenlerin avukatlarından açıklama geldi!
- Kaynanasını hiçbir zaman sevemeyen 4 kadın burcu