Yeni bir başlangıç zamanı
MARKA 2016’da konuşan Ayşegül Yürekli Şengör: İşimize sıkı sarılmalı ve geleceğimize duyduğumuz inancı tazeleyerek yepyeni bir başlangıç yapmalıyız.
Yürekli Eğitim ve Danışmanlık tarafından bu yıl 17’ncisi düzenlenen ve 15 yıldır Yapı Kredi World’ün ana sponsorluğunu üstlendiği, iş dünyasının önde elen buluşması MARKA 2016 Konferansı dün İstanbul’da başladı. Bu yıl 54 konuşmacının yer aldığı ve 2 gün sürecek olan konferans geniş içeriği, fikirlere yaklaşımıyla marka dünyasına farklı bir konferans deneyimi sunuyor. Konferans sahnesinin ilk günkü konukları arasında Peter Walshe, Lale Saral Develioğlu, Naziha Mestaoui, Prof. Dr. Kemal Sayar, Mark Borkowski, Alexandre Cadain, Ümit Boyner, Akala, Gamze Çuhadaroğlu ve birçok değerli konuşmacı yer aldı. Konferansın açılışında konuşan, Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, zor bir yılı geride bırakmak üzere olduklarını belirterek, Türkiye’nin büyük bir toplumsal türbülans geçirdiğini söyledi.
Fırsatları görmeliyiz
Yürekli Şengör, “Ülke olarak hâlâ terör mücadelesinin içindeyiz. Dünyada son 6 ay içinde büyük değişiklikler oldu. Tüm bu değişiklikler, dünyada yerleşik düzene karşı genel bir tavır olduğunu gösteriyor. Bu sinyaller önümüzdeki yıl devam edecek. Yeni dünya dinamikleri içinde 2017’de Türkiye iş dünyasının önüne birçok küresel fırsatın çıkacağına yürekten inanıyorum. Bu fırsatları görmek ve hakkını vermek zorundayız. Bunun için de işimize sıkı sarılmalı ve geleceğimize duyduğumuz inancı tazeleyerek yepyeni bir başlangıç yapmalıyız. Umutsuz ruh halini sarsıp, tamamen silmeyi ve hep beraber sıçrama tahtasındaki yerimizi almayı hedefliyoruz” dedi. Prof. Dr. Kemal Sayar bu dönemde herkesin kolektif bir travma içinde olduğunu belirtti. Kolektif travmanın nesilden nesile aktarıldığını dile getiren Sayar, travmanın nedeninin ise toplumda güven dayanağı olan bazı kurumların çökmesinden kaynaklı olduğunu dile getirdi.
Doğayı kirletiyoruz
Boyner Grup Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner ise “Eşitsizlikler, gelir dağılımındaki bozulmalar söz konusu.Teknolojiye yetişemeyen bir eğitim sistemi var. Hâlâ çocuk işçilere bir çare bulunamadı. Hızlı şehirleşme var ancak, aynı hızla doğayı yok edip çevreyi kirletiyoruz. Liberal demokrasi erozyona uğradı, meydan popülist liderlere kaldı” dedi.
‘Bir Yürek, Bir Ağaç’
İlk günün en ilgi çekici seanslarından birini dünyayı yeniden ağaçlandırmak üzere yola çıkan ve Paris’te düzenlenen COP21 İklim Konferansı’ndaki performansıyla dikkat çeken Belçikalı çevreci sanatçı Naziha Mestaoui gerçekleştirdi. Konferans izleyicileri projeye interaktif bir platformda katılım da sağlayarak sanal ağaç diktiler. Sosyal sorumluluk projelerine dikkat çekmek isteyen MARKA 2016’nın ilk projesi, ‘Bir Yürek, Bir Ağaç!’ oldu. Belçikalı çevreci sanatçı Naziha Mestaoui’nin projesinin hedefi dünyayı yeniden ağaçlandırmak. Stepevi’nin girişimleriyle yürütülen proje Paris, Brezilya ve Hindistan’dan sonra dördüncü nokta olarak İstanbul MARKA Konferansı’na ulaştı. Stepevi, MARKA 2016’da dikilen toplam ağaç sayısı kadar fidanı, WWF Türkiye’nin katkılarıyla Türkiye’de bir ormana dönüştürecek. Toms Türkiye Başkanı Rıfat Elhadef, “Van’daki 10 bin çocuğa ayakkabı götürülecek” dedi.
En Çok Okunan Haberler
- 'Tarihe not düşmek için geldim'
- Çok konuşulacak 'adaylık' açıklaması
- Fatih Altaylı ve İsmail Saymaz'a soruşturma
- Protesto eden yurttaşlara polis müdahalesi!
- Aydın Dağları'nda son yılların en verimli hasadı yapıldı
- Mahruki yine yandı
- AKP’li belediyeden bir ayda 33 konser
- A Milli Takım'ın Uluslar Ligi'ndeki rakibi belli oldu!
- Tıp fakültelerinde kadavra krizi
- Fakülteyi kâğıt üzerinde kurmuşlar!