Tütün şirketlerinin Instagram'daki gizli reklam oyunu
Yasaklar nedeniyle televizyonlarda reklam yayımlayamayan tütün şirketlerinin, sosyal medya üzerinden fenomen hesapları kullanarak gençleri sigaraya özendirdikleri iddia edildi.
Güney Kaliforniya Üniversitesi’nde öğretim görevlisi Robert V. Kozinets tarafından yönetilen bir araştırmada, dört büyük tütün şirketinin, binlerce takipçisi olan Instagram fenomenlerine gizli reklam vererek gençleri hedefledikleri iddia edildi.
Euronews’teki habere göre Instagram fenomenlerine sigaralı fotoğraf yayımlamaları karşılığında para ödendiğini söyleyen Kozinets, bu yolla sigara içmenin havalı gösterildiğini söyledi. Amerika Birleşik Devletleri 1970’lerde gençleri hedef alan sigara reklamlarını yasakladı. Fransa’da ise 1991’de, tütün lehine herhangi bir propaganda ve doğrudan veya dolaylı reklamı yasaklandı. Türkiye’de ise 2008’de yürürlüğe giren ‘Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun’ ile televizyonda sigara reklamı yasaklandı.
Araştırmaya göre, ismini vermek istemeyen bazı Instagram fenomenleri, haftada en az iki sigaralı fotoğraf paylaşarak aylık 200 Avro ve 2 karton sigara aldıklarını itiraf ediyor. Söz konusu 4 şirket ise haklarındaki suçlamaları reddetti.
En Çok Okunan Haberler
- Bahçeli ile görüşmesini anlattı
- Soylu'dan 'Özür dileriz' çıkışı
- Ölüm nedeni belli oldu
- İşte Enes Güran'ın kolundaki ısırık izinin fotoğrafı
- 'Bundan 25 gün önce de...'
- AKP döneminde ne kadar harcanmıştı?
- İşte AKP'li belediyelerin 'etkinlik' harcamaları!
- AKP ve CHP döneminin harcama raporu!
- MEB’ten skandal karar: Müdüre üstün başarı ödülü!
- Biberonla tiner içirilen bebek öldü