Maddede Türkiye’nin

TÜİK, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’nın 2017 sonuçlarını açıkladı. Bilgisayar ve internet kullanımı 2017’de 16-74 yaş grubundaki bireylerde sırasıyla yüzde 56.6 ve yüzde 66.8 oldu. Buraya kadar olan rakamları hemen hemen her yerde görmek mümkün.

Maddede Türkiye’nin
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 18.08.2017 - 21:00

 

TÜİK, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’nın 2017 sonuçlarını açıkladı. Bilgisayar ve internet kullanımı 2017’de 16-74 yaş grubundaki bireylerde sırasıyla yüzde 56.6 ve yüzde 66.8 oldu. Buraya kadar olan rakamları hemen hemen her yerde görmek mümkün.

Ama bir de bardağın boş tarafı var ki, resmi rakamlarda yer almasına karşın her ne hikmetse (!) kamuoyunda kendine yer bulamıyor. ‘Biz de yazmasak olmazdı’ diyerek, Türkiye’nin dijital uçurumundaki vahim tabloyu gösteren bu rakamlara göz attık.

1-25 milyon 'Enter' tuşu görmedi 

TÜİK’in araştırmasında 16- 74 yaş grubu dikkate alınmış ki Türkiye’de bu yaş grubunda 68.3 milyon kişi var. Bunların 29.3 milyonu erkek, 29.1 milyonu kadın. Buna göre Türkiye’de hayatında hiç bilgisayar kullanmamış olanların sayısı 25.3 milyon. Bu yaş aralığındaki erkeklerin 10 milyonu, kadınların ise 15.2 milyonu hayatında hiç bilgisayara dokunmamış.

2-19 milyon hiç internete girmedi

TÜİK’in verilerine göre 16-74 yaş arasındakilerin yüzde 33’ünden fazlası (üç kişiden biri) hayatında hiç internete girmemiş. Ve bu kişilerin sayısı ise tam olarak 19 milyon 365 bin 764. İnternete hiç girmemiş olan erkeklerin sayısı 7.3 milyon iken, bu sayı 16-74 yaş aralığındaki kadınlarda 12 milyonu buluyor. Üstelik, TÜİK’in bir yıldan uzun bir süre önce ve bir defa bile olsa bilgisayar veya internet kullananları verilere dahil ettiğini de belirtelim.

3- 4 milyon ev dünyadan habersiz

Türkiye’deki hane halklarının yüzde 80.7’sinde internet erişimi var. Ya da yüzde 19.3’ünde sabit/mobil herhangi bir internet bağlantısı yok. Bu hanelerin sayısı ise tam olarak 4.3 milyon. Genişbant internet türlerine göre bakıldığında ise Türkiye’deki 22.2 milyon hanenin 13.3 milyonunda sabit genişbant (ADSL, Uydunet, fiber… vb.), 6.1 milyonunda ise mobil genişbant (3G, 4.5G) internet türlerinden hiçbiri yok.

4- E-ticaret 8 milyon ile dönüyor

60.4 milyon kredi kartı ve 124.2 milyon banka kartının olduğu Türkiye’de düzenli olarak online alışveriş yapanların (son 3 ay içinde en az bir defa) oranı yüzde 15. Diğer bir deyişle 8.8 milyon kişi aktif olarak online alışveriş yapan tüketici. Bu sayının 5 milyonunu erkekler, 3.8 milyonunu ise kadınlar oluşturuyor. Hayatında en az bir defa online alışveriş yapanların sayısı bile 15 milyonu (8.5 milyonu erkek, 6 milyonu kadın) geçmiyor. İnternetten en çok alışverişi yapılan ürün yüzde 62.3’lük oranla “giyim ve spor malzemeleri”. İnternet üzerinden en az (yüzde 2.7) sipariş verilen kategori ise “e-öğrenme” ile ilgili hizmetler.

5- Bu soruların cevabı bu yıl yok

TÜİK’in önceki yıllardaki araştırmalarında yer alan ama nedense bu yıl yer vermediği bazı kritik başlıkları da sıralamadan bitirmeyelim: “Hanelerin evde internet erişimi olmama nedenleri”, “İnternet kullanan bireylerin internet üzerinde yürüttüğü faaliyetler”, “İnternet üzerinden satın alış ya da sipariş vermede sorun yaşayan bireylerin oranı ve sorun türleri”, “Hanelerde bilişim teknolojileri/cihazları bulunma oranı”...

Haftanın ürünü: Evde ultrason cihazı

Bebek bekleyen ailelere yönelik olarak evde kullanım için geliştirilen ultrason cihazı Baby- Watcher Türkiye pazarına giriyor. Hollanda merkezli bir girişim tarafından geliştirilen cihaz, mobil uygulaması aracılığıyla hamilelik dönemindeki ultrason görüntüleme hizmetini evlere taşıyor. Cihaz, anne ve babalara bebeklerinin fotoğraf ve video görüntülerini 2 boyutlu olarak izleyebilme, kaydetme ve paylaşma imkânı sunuyor.

Haftanın uygulaması: Android için ücretsiz VPN

Siber güvenlik şirketi Kaspersky Lab’in Android cihazlar için yeni ücretsiz VPN programı Kaspersky Secure Connection for Android uygulaması çıktı. Uygulama, veri trafiği ve cihazın bağlandığı Wi-Fi ağının yanı sıra, ziyaret edilen sitelerin ve açılan uygulamaların güvenlik seviyesine bağlı olarak otomatik olarak etkinleşiyor. Uygulama her gün cihaz başına 200 MB trafiği ücretsiz olarak şifreliyor.

Haftanın trendi: Tek tuşla akıllı kurbanlık

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın tüketicilerin kullanımı için geliştirdiği hayvan sağlığı ve refahı uygulaması HaySag, Android ve iOS cihazlar için yayımlandı. Uygulama, Kurban Bayramı öncesinde kurbanlık alacakların akıllı telefon üzerinden hayvanla ilgili bilgilere erişmesini sağlıyor. Uygulamayla büyükbaş ve küçükbaş hayvanların küpe numarasından sorgulama yapılabiliyor.

Haftanın polemiği: Bölüne bölüne büyüyor

1 Ağustos’ta bölünerek iki farklı versiyona ayrılan dijital para birimi Bitcoin, ikinci kez bölünüyor. Segwit2x olarak adlandırılan planı hayata geçirmek üzere düğmeye basan geliştiriciler, bölünme tarihini kasım ayı olarak belirlediler. Bu arada ağustos ayı başındaki bölünme öncesinde 2 bin 800 dolar civarında olan Bitcoin’in değeri yaklaşık 20 günde 4 bin 400 doları bulmuş durumda

 

 

 

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler