Karanlık ve ışığa, gündüz ile geceye...
Yıldırım “Night for Day” adlı serisini “Einstein ‘Karanlık yoktur aslında. Karanlık ışığın yokluğudur’ der. Karanlık ve ışığa, gündüz ile geceye, hayattaki dengeye atıfta bulunuyorlar aslında” diye tanımlıyor.
Genç sanatçı Nilüfer Yıldırım birbirini tamamlayan “Night for Day” ve “We Should Meet in Water, You and I” serilerini 12-15 Eylül tarihleri arasında Contemporary İstanbul 2019’da sergileyecek.
İtalya Marangoni’de eğitimini tamamlayıp bir süre İstanbul’da çalışmalarına devam ettikten sonra ABD Brooklyn’de yaşamaya ve üretmeye başlayan Yıldırım, kendisini cezbeden renk, fon ve dokuları figüratif ile soyut arasında keşfediyor.
Yıldırım çalışma tekniğini sınırlandırmadan, akrilikten pastele ve mürekkebe birçok değişik malzemeyi ve dokuyu renkle harmanlıyor eserlerinde.. Yapıtlarında sürekli olarak doğayı da anımsatmayı tercih ediyor sanatçı...
20 eser...
Contemporary İstanbul 2019’a solo sergiyle katılan Yıldırım, “Bu karar ortaya çıktıktan sonra geçtiğimiz iki senede hayatımdaki kişisel anlamda majör değişikliklerin işlerime yansımalarını paylaşmayı yürekten istedim. Daha önce görülmemiş, New York’a taşındıktan sonra, burada yaşadığım duygular ile yaptığım resimleri sergileme fikri heyecanlandırınca son iki senede yaptığım işleri iki başlık altında sunmaya karar verdim. İlk geldiğim sene “Night for Day” son zamanlarda ise “We Should Meet in Water, You and I” serileri üstünde çalışmıştım. Dolayısıyla 2019 Contemporary İstanbul’da 2018-2019 senelerindeki eserlerimden bir seçki Galeri Diani ile sergilenecek” diyor.
20 civarında eserin yer alacağını belirten sanatçı, “Biraz da asarken belirlenecek diyebiliriz. Birbirleri ile, kompozisyon ve mekân ile diyaloglarına göre netleşeceğini söylersem daha doğru olur” diyor.
Yıldırım’ın solo sergisi iki ayrı konsept içeriyor; “Night for Day” ve “We Should Meet in Water, You and I”.
“Night for Day” Yıldırım’ın New York’a ilk geldiği aylarda başlayıp yaklaşık bir sene üzerinde çalıştığı işler. Yıldırım bu serisini “Einstein ‘Karanlık yoktur aslında. Karanlık ışığın yokluğudur’ der. Karanlık ve ışığa, gündüz ile geceye, hayattaki dengeye atıfta bulunuyorlar aslında” diye tanımlıyor.
Yani kısaca Yıldırım’ın yapıtları, hayatta belli doygunluklara kavuşmak için yani aydınlığın varlığını algılayabilmek için belki birkaç kez dibe vurmak gerekliliğini, karanlığı bilmenin gerekliliğini vurguluyorlar.
Yıldırım, “Bazı güzellikleri ancak ‘Gecenin karanlığında’ idrak edilebileceğini siyah fon üzerinde oluşturduğum figüratif ile soyut arasında yumuşak bir geçişle ilerleyen kompozisyonlar ile ifadelendirmeye çalıştım. “Korkunç bir derinlik olmadan, yüzeyde mükemmel bir görünüm oluşamaz...” F. Nietzsche
İletişim kopukluğu...
“We Should Meet in Water, You and I” eserleri ise ilhamını suyun iletkenliğinden, saflığından ve temizliğinden alıyor ve biraz da çağımızda yaşamakta olduğumuz iletişim problemine gönderme yapıyor. ”Suda buluşmalıyız, sen ve ben” sözünü bir nevi bir metafor olarak kullanıp ilişkilerin saf, temiz, direkt ve her şeyin açıkça konuşulabildiği bir platform olması gerekliliğine işaret etmek istedim. Bu düşüncemi akışkan bir doku ile yeşil ve mavinin tonlarının ağırlıkta olduğu kompozisyonlar ile aktardım” diyor.
Yıldırım’ın bu sıralar bazı kolaj eserleri Upstate New York’ta bir grup sergisinde sergileniyor. Yine bir kişisel sergi için bir galeri ile anlaşma aşamasına geldiğinin altını çizen sanatçı, 2020 Nisan ayında ise Galeri Diani ile İstanbul’da solo bir sergi açacak. Ayrıca yine 2020 -2021 yıllarında eserleri yurtdışı projelerde de yer alacak.
En Çok Okunan Haberler
- Kılıçdaroğlu'na 'Meral Akşener' yanıtı
- 'Hadi gelin kapatın!'
- Yeni dönem başlıyor: Taksi, otobüs, dolmuş...
- Bir sonraki ve en büyük ekonomik patlama...
- Ulaşım durma noktasına geldi!
- Tarihi geçmiş ürün satan zincir market şubesine mühür
- Ünlü kebapçının kardeşi 20. kattan aşağı düştü!
- Kayyum belediyeyi kapattı!
- İl başkanı hayatını kaybetti!
- Çete lideri savunma yaptı, tutukluluğa devam kararı!