İyi sürücüye ödül, kötüye yüksek fiyat
Tüketicilerin de büyük oranda olumlu karşıladığı yeni dönemde sigorta şirketleri yüksek oranda hasarsızlık indirimi uygulayabilecek. Yani iyi sürücü daha az, kötü sürücü daha fazla prim ödeyecek.
17 milyon sürücüyü yakından ilgilendiren trafik sigortasında, 1 Ocak’tan itibaren yeni dönem başladı. Hasarsızlık indirimi ve prim artış oranı kalktı. Sigorta şirketleri, kaskoda olduğu gibi trafik sigortasında da primleri istedikleri gibi artırıp, yüksek oranda da hasarsızlık indirimi uygulayabilecek.
Yeni yılla birlikte zorunlu trafik sigortalarında da yeni bir dönem başladı. Buna göre, 1 Ocak’tan itibaren sigorta şirketleri trafik sigortasında primleri istedikleri gibi belirleyecek.
Böylece yeni yılla birlikte trafik sigortasında da tam serbest döneme geçilmiş oldu. Değişiklikler özetle şöyle:
* Bundan sonra sigorta şirketleri, kaskoda olduğu gibi trafik sigortasında da istedikleri oranda primleri artırabilecek, aynı oranda da hasarsızlık indirimi yapabilecekler.
* Sigorta teminatlarını yine eskisi gibi Hazine belirlemeye devam edecek. Bugüne kadar ise trafik sigortasında yarı serbest bir uygulama hâkimdi.
* Yılda üç-beş hasara karışan, sigortacılara göre hasar frekansı yüksek olan sürücülere yüzde 300-400’e varan fiyat artırımları yapılabilecek.
* Yılbaşından itibaren trafik sigortası açısından iyi sürücünün ödüllendirildiği, kötü sürücünün de cezalandırılacağı bir düzen başladı.
* Yeni uygulamaya göre Hazine, yalnız sigorta şirketinin mali durumunda sorun olduğu, şirketin belirlediği primin haksız rekabete yol açtığı ve şirketin sigorta yapmaktan kaçındığı durumlarda müdahale edecek.
Sınır kalktı
* Şirketler önceden, hasarlı sürücüler için de birinci hasarda yüzde 20, ikincisinde yüzde 40, üçüncü hasarda yüzde 60’a varan oranlarda fiyatı artırıyorlardı. Hazine’nin şirketlere tanıdığı en yüksek prim artış oranı yüzde 250’yi geçemiyordu. 1 Ocak 2014’ten itibaren ise tüm bu oranlar ve sınırlar kalktı. Yeni yılla birlikte Hazine’nin trafik sigortasındaki müdahalesi bitti ve primlerde tam serbest düzene geçildi.
Sigorta şirketleri, kendi kriterlerine göre hangi sürücüye hangi oranda indirim yapacaklarını kendileri tespit edecek, hasarlı sürücülere de istedikleri oranda fiyat artırımı yapabilecek. Ancak şirketler, gerek prim indirim gerekse de fiyat artırımlarının gerekçelerini Hazine’ye bildirecek.
Tüketici açısından yararlı
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Sigortacılık Komisyonu Başkanı Erhan Ayberk, zorunlu trafik sigortasındaki düzenlemeye ilişkin, “Serbest döneme geçilmesiyle artık çok zarar verenden daha yüksek prim alınacak, hiç zarar vermeyenler korunacak. Çok sorunlu ve hiç sorunsuz sürücü aynı primi ödemeyecek, tüketiciler açısından böyle bir faydası olacak” dedi.
Ayberk, zararın eskiden sürücüler arasında pay edildiğini kaydederek yüzde 250’ye kadar artırma sınırının olduğunu ancak bazı sürücüler için bu sınırın bile az kaldığına dikkat çekerek “Çünkü bazı sürücüler sürekli sürekli kaza yapıyordu. Buna verilen ucuz prim diğer tüketicilerden çıkarılmak isteniyordu. Kazaya maruz kalan da araç da hiçbir kusuru yokken zarara katılmak zorunda kalıyordu. Artık kaskoda olduğu gibi trafikte kusurlu araç kullanan daha fazla prim ödeyecek” ifadesini kullandı.
Ayberk, primlerin serbest bırakılmasının kaza tespit tutanaklarındaki suiistimallerin önüne geçtiğini vurgulayarak “Eskiden komşumun zararını kendi poliçemden karşılıyordum ama böyle yaparsam yarın çok daha büyük prim ödeyeceğimizin bilincinde olarak bunu yapmayacağım. Böylece herkes daha düşük prim ödemek için bu tür suiistimallere tenezzül etmeyecek” şeklinde konuştu.
En Çok Okunan Haberler
- Çok konuşulacak 'adaylık' açıklaması
- Fatih Altaylı ve İsmail Saymaz'a soruşturma
- 'Tarihe not düşmek için geldim'
- AKP’li belediyeden bir ayda 33 konser
- Mahruki yine yandı
- A Milli Takım'ın Uluslar Ligi'ndeki rakibi belli oldu!
- Fakülteyi kâğıt üzerinde kurmuşlar!
- Tıp fakültelerinde kadavra krizi
- Aydın Dağları'nda son yılların en verimli hasadı yapıldı
- Protesto eden yurttaşlara polis müdahalesi!