İngiltere'de sağlıksız yiyecek reklamlarına kısıtlama: Amaç obeziteyle mücadele
İngiltere’de sağlıksız yiyecek reklamlarına kısıtlama getirildi. Alınan yeni karara göre, 21.00’den önce bu ürünlerin reklamları yayımlanmayacak. Kısıtlama kararları obezite ile mücadele için alındı.
İngiltere’de şeker, tuz ve yağ oranı yüksek yiyeceklerin televizyonda reklamı kısıtlandı. 21.00'den önce bu tür ürünlerin reklamları yayınlanmayacak. Yasak, gelecek yılın sonunda yürürlüğe girecek.
Sputnik'te yer alan habere göre, reklamı kısıtlanan ürünler arasında çikolata, hamburger, kekler, tatlılar, dondurma, bisküvi, şekerli meyve suları, cips ve pizzalar bulunuyor. Firmalar ürünlerini kendi internet sitelerinde ve sosyal medya platformlarında tanıtabilecek.
YETİŞKİNLERİN 3'TE 2'Sİ OBEZ
Obezite, İngiltere’de önemli bir sorun. Ulusal Sağlık Kurumu verilerine göre İngiltere'deki yetişkinlerin yaklaşık 3'te 2'si aşırı kilolu veya obez.
İngiliz hükümeti, bu adımı obeziteye karşı mücadelesinin bir parçası olarak hayata geçirecek. Uzmanlar İnternet ve televizyon karşısında çok fazla zaman geçirildiğine dikkat çekiyor.
Karar, özellikle çocukları abur cubur reklamlarından korumak için cesur ve çok olumlu bir adım olarak niteleniyor.
En Çok Okunan Haberler
- Hayatını kaybetti!
- Mansur Yavaş'tan TBMM'ye flaş çağrı!
- TÜİK ekim ayı enflasyon verilerini açıkladı
- AKP’li vekilin PKK yöneticisiyle fotoğrafı gündem oldu!
- 'Erken seçim' çağrısı: CHP tarih verdi
- Serdar Ortaç son malını da satışa çıkardı!
- İşte Belediye Başkanı'nı öldüren saldırganın ifadesi!
- 'Atatürk ile Cumhuriyet ile bayrak ile...'
- İşte sıfır faizli kredi veren bankalar…
- AKP'den kayyum için ilk açıklama