Eğitimde eşitsizlik tam gaz
Erken çocukluk eğitimi, eğitimde kalite artışı ve eşitsizliğin giderilmesi yönünde bu yıl da bir arpa boyu yol gidilmedi
Milli Eğitim Bakanlığı, dört yılda 1.477 genel liseyi dönüştürdü. Bu süreçte yeni açılan liselerle birlikte mesleki ve teknik lise sayısı yüzde 23, Anadolu lisesi sayısı yüzde 57, imam-hatip ve Anadolu imamhatip lisesi sayısı ise yüzde 73 oranında arttı. Bu oranlar, kamunun eğitim sistemindeki program tercihlerini gösteriyor. Eğitim Reformu Girişimi (ERG), her yıl hazırladığı Eğitim İzleme Raporları’nın yedincisini tamamladı. Raporun açıklandığı basın toplantısında konuşan ERG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Tosun Terzioğlu eğitim sisteminde yeterli hazırlık yapılmadan gerçekleştirilen değişikliklerin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulama kapasitesini olumsuz etkilediğini söyledi.
Hedeflere ulaşılamadı
Eğitim İzleme Raporu 2013’ü sunan ERG Araştırma Koordinatörü Dr. Alper Dinçer, şu bulguları sıraladı:
Milli Eğitim Bakanlığı 2010-2014 Stratejik Planı’nda, okulöncesi net okullulaşma oranının 2014 yılında % 70’e ulaşması hedeflenmiştir. 2013-2014 eğitim ve öğretim yılında, net okullulaşma oranı 3-5 yaş grubunda % 30.9’dan % 28’e, 4-5 yaş grubunda ise % 44’ten % 37.9’a gerilemiştir.
Uluslararası bir değerlendirme olan Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması 2011’den çıkan önemli bulgulardan biri, Türkiye’de hem 4. hem de 8. sınıf düzeyinde öğrencilerin dörtte bire yakınının, temel düzeyde yeterliklere dahi sahip olmadıkları yönündedir. Bu durum eğitimde kalite eksikliğinin bir göstergesidir.
Üniversite öncesi eğitimde öğretmen sayısı 2002-2003’te 504.479’dan 2013- 2014’te 801.975’e arttı ve bu önemli bir kazanım. Ancak, 2013’te Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’nde hiçbir alanda, adaylar 50 üzerinden ortalama net 30 doğruya ulaşmamıştır.
Yeni kayıtlar içinde genel programlara kayıt yaptıran öğrencilerin oranı sadece iki eğitim-öğretim yılında % 49.5’ten % 36.8’e gerilemiştir. Buna paralel olarak, mesleki ve teknik ortaöğretim programlarına kayıt yaptıran öğrencilerin oranı % 50.5’ten % 63.2’ye yükselmiştir.
2012-2013 öğretim yılının ilk döneminde, Türkiye genelinde on gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı % 32.7’dir. Bu oran, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’ne bağlı kurumlarda % 39.1, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’ne bağlı kurumlarda % 27.4, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’ne bağlı kurumlarda ise % 31.1 olarak açıklanmıştır.
2013-2014 eğitim-öğretim yılı itibarıyla kaynaştırma eğitiminden yararlanan her 100 erkek öğrenciye karşın ilkokul düzeyinde 62, ortaokul ve ortaöğretim düzeyinde ise 63 kız öğrenci bulunmaktadır.
Türkiye genelinde derslik başına düşen öğrenci sayısı, geçen yıla oranla hem ilkokul hem de ortaokul kademelerinde 30’dan 29’a düşmüş; öğretmen başına düşen öğrenci sayısı da benzer bir eğilimle her iki kademede de birer birim azalmıştır.
En Çok Okunan Haberler
- Köyüne dönmek isteyene 5 gebe düve verilecek
- Barış Atay’dan Özgür Özel'e sert yanıt
- Gaga Bulut'tan skandal pedofili yayını!
- Yatak odasında yakalandı: Kaçarken balkondan düşüp öldü
- Rusya'dan, Bakan Fidan'ın Suriye açıklamalarına yanıt
- Bakan Yerlikaya'dan 'kayyum' açıklaması
- Cemal Enginyurt'tan, Soylu'ya büyük taş
- İstanbul'da AVM yangını: Çok sayıda itfaiye sevk edildi!
- AKP'li üst düzey isimden 'genel af' yanıtı
- Kürsüde Erdoğan'a çok sert 'İsrail' tepkisi