E-ticaret araştırmasında çarpıcı sonuç

Ödemelerde ağırlık olarak tercih edilen banka hangisi? Müşteriler alışverişlerinde kaç çekimi tercih ediyor?

E-ticaret araştırmasında çarpıcı sonuç
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 08.02.2014 - 09:33

Türkiye'de yer alan 25 bin E-Ticaret sitesinin 18 binine hizmet veren E-Ticaret yazılım firmalarından olan Promist tarafından yapılan bir araştırma çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.

Promist'in 18 bin sitede yapılan alışverişin analizine yer verdiği çalışmasına göre, müşteriler ağırlıklı olarak tek çekimi tercih ediyor. Yaklaşık 200 bin denek üzerinde yapılan çalışma, müşterilerin yüzde 57'sinin alışverişlerinde tek çekimi tercih ettiğini gösterdi.

Her geçen gün daha fazla şirketin faaliyet gösterdiği e-ticaret alanı hızla büyüyor. Elektronik eşyadan, mobilyaya, mücevherattan iç çamaşırına kadar hemen hemen tüm sektörlerde faaliyet gösteren E-Ticaret yazılım firması Promist'in araştırmasına göre, 188 bin kişiden yaklaşık 93 bini alışverişte tek çekimi tercih ediyor. 24 bin 50 kişi 6 taksit tercih ederken, 11 bin 759 kişi 2 taksitle alışveriş yapıyor.

Promist A.Ş.’nin Ar-ge Grup Müdürü Süleyman Zafer Kuzucu, internet üzerinden alışverişte 9 veya 12 taksiti tercih eden kişi sayısının az olduğunu, tüketicilerin tek çekimde uygulanan komisyon avantajından yararlandığını söyledi.

Araştırmada dikkat çeken bir diğer nokta ise, katılım bankaları içinde pos uygulaması olan Kuveyt Türk'ün tek çekimde indirim oranı uyguladığı için tercih sebebi olması.. İnternetten alışveriş ödemelerinde Kuveyt Türk'ü tercih eden müşteri sayısı 76 bin 207 kişi ile toplamın yüzde 40'ını oluşturuyor.

Ödeme tiplerinden kredi kartını tercih edenlerin oranı yüzde 78,72 ile başı çekerken, teslimatta ödeme yüzde 12,83'lük oran ile ikinci sırada, banka havalesi ise yüzde 8,4 ile son sırada yer alıyor.

KİRASI YÜKSELEN E-TİCARETE KOŞUYOR

Doların hızlı yükselmesinin ardından dolara endeksli kiralarda artış olduğuna dikkat çeken Kuzucu, kiralardaki artışın E-Ticaretin hızla yükselmesine neden olacağını söyledi. Özellikle Bağdat Caddesi üzerinde küçük dükkan tercih edip arkasında dev alışveriş sitesi oluşturan bir çok firmanın olduğunu bildiren Kuzucu, 300 metrekare dükkan yerine 50 metrekare tanıtım mağazası açıp arkasında çok büyük e-ticaret siteleri oluşturan pek çok oluşum olduğunu dile getirdi.

Taksit sınırlamasının olası etkisi konusunda değerlendirmede bulunan Kuzucu, yeni E-ticaret girişimlerinin artık elektronikten daha çok ev dekorasyonu ve mobilyaya kayacağını belirtti. Kuzucu, taksit sınırlamasında fiziki mağazalarında ciroları düşen esnafın e-ticarete ağırlık vereceğini dile getirdi.
 
OTOMASYON BİR ZORUNLULUK

Kuzucu sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Önceki yıllarda e-ticarette başarılı olmuş firmalar bu yıl sistemlerini otomasyona geçirmek için çaba sarf edeceklerdir. Yani tedarik, teslimat, tahsilat ve piyasa araştırması konularında farklı yazılımlarla kendi sistemlerin bütünleştireceklerdir. Temelde muhasebe programı ve depo otomasyonları kargo entegrasyonları siparişler için ürün içinse tedarikçi otomasyonları oldukça artacaktır. Hatta bu entegrasyon çözüm ortaklarını ve tüketicilerde kapsayacaktır.’’ (Thelira)


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler