Demiryollarında büyük skandal: Raylardaki dolgu, inşaat artıklarıyla yapılmış

Haydarpaşa ve Kadıköy Kent Dayanışmaları’nın düzenlediği forumda, demiryollarında güvenliğin göz ardı edildiği vurgulandı. Forumda skandal bir tespite de dikkat çekildi: Raylarda inşaat artıkları kullanılmış.

Demiryollarında büyük skandal: Raylardaki dolgu, inşaat artıklarıyla yapılmış
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 22.07.2018 - 21:23

Çorlu'daki tren kazasında 24 kişi yaşamını yitirmişti 

Tren kazalarının en büyük nedeninin iktidarın sermaye ağırlıklı yanlış politikaları olduğunu belirten Haydarpaşa ve Kadıköy Kent Dayanışmaları, kazaların insan odaklı politikalar üretilmediği için önlenemediğini kaydetti.

Haydarpaşa Dayanışması ve Kadıköy Kent Dayanışması, dün Haydarpaşa Garı’nda ‘Pamukova’dan Çorlu’ya tren kazaları’ başlıklı bir forum düzenledi. Forumda geçtiğimiz 8 Temmuz’da yaşanan Çorlu tren faciasının bilançosu konuşuldu, Türkiye’deki tüm tren kazalarının nedeni olarak iktidarın, sermaye ağırlıklı çalışıp insan odaklı politikalar üretmemesi gösterildi. Forumda konuşan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İstanbul Başkanı Ersin Albuz, Pamukova’da 41 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasından sonra da birçok kazanının yaşandığının altını çizerek, demiryollarındaki kazaların cinayet olduğunu söyledi.

Albuz, “160 yıllık Türkiye demiryolları tarihinin en büyük tren kazaları AKP dönemine denk geliyor. İktidarların yurttaşların can ve mal güvenliğini koruma zorunluluğu vardır. Anayasal bir haktır ve bu sorumluluk hükümete yükletilmiştir, gereğinin yapmalı ya da yapan bir sistem getirilmeli” dedi. Yıldız Teknik Üniversitesi Ulaştırma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. İsmail Şahin ise “Siyasiler, ‘tren başlangıç noktasından bitiş noktasına şu kadar saatte gidecek, şu kadar hızla gidecek’ diyerek trenin gideceği hattın virajı ve hava şartları düşünülmeden limiti dayatıyor” ifadelerini kullandı. Şahin, demiryollarında önceliğin güvenlikte olduğunu ancak güvenliğin gözardı edildiğini kaydetti. Çorlu tren faciasının ardından bir rapor hazırlamak üzere kazanın olduğu alana gittiğini söyleyen Şahin, raylardaki boşlukları doldurmak için yapılan dolgu işleminin inşaat artıklarından oluşan molozlarla yapıldığını gözlemlediğini açıkladı. Yüksek Makine Mühendisi Zeki Şahin, kazalara demiryolu liselerinin kapatılması ve devletin demiryolu yerine karayolu ulaşımına ağırlık vermesinin neden olduğunu belirtirken Kent Dayanışması üyesi Makine Mühendisi Üzeyir Uludağ da siyasilerin aldığı yanlış kararların sonucu olarak faciaların yaşandığını kaydetti ve şunları söyledi: “Teknik konuların yol açacağı kazaların önlemleri alınabilirdi. Önlemlerin alınamamış olmasının nedeni iktidarın uyguladığı yanlış politikalardır.”


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler