Borla diş taşı sorununa çözüm

Anadolu Üniversitesi (AÜ) ve Ankara Üniversitesi iş birliğinde yürütülen bilimsel çalışmada, "hegzagonal bor nitrür"ün ağız içinde bakterilerin oluşumunu önleyerek, diş taşı oluşumunu engellediği tespit edildi.

Borla diş taşı sorununa çözüm
Abone Ol google-news
AA
Yayınlanma: 03.02.2015 - 11:24

AÜ Mühendislik Fakültesi Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi ve çalışmanın yürütücüsü Prof. Dr. Nuran Ay yaptığı açıklamada, 1996 yılından beri borun 250 bileşenden biri olan bor nitrürün kristal bir formu olan "hegzagonal bor nitrür" ile çalışmalarını yürüttüğünü söyledi.

Hegzagonal bor nitrürün karakteristik özelliklerinden faydalanarak çalışma alanlarını öncelikle "enerji verimlilik" ve "sürtünme-aşınmayı azaltan" ürünler olarak belirlediklerini aktaran Ay, bu konuda çeşitli ürünler ortaya koyduğunu ifade etti.

Ay, bor nitrürün, diş bakımı konusundaki etkisini bulmak için çalışmalara yaklaşık 2 yıl önce başladıklarına değinerek, çalışmada AÜ Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü öğretim üyeleri Prof Dr. Merih Kıvanç ile Doç. Dr. Tansu Koparak ve Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hamit Bostancı ve BORTEK Firması'ndan Dr. Yapıncak Göncü'nün yer aldığını kaydetti.

Bor nitrürün hiçbir şey ile reaksiyona girmeyen yapay bir malzeme olduğunu belirten Ay, şunları kaydetti: "Dolayısıyla diş üzerinde ağız içindeki bakterilerin oluşturduğu diş taşlarının oluşumuna engel oluyor. Böylece insanlar daha sağlıklı yaşama şansına sahip oluyor. Çünkü diş taşlarının oluşumu, her ne kadar altı ayda bir temizlense bile 50 yaşından sonra dişlerin dökülmesine sebep oluyor. Çalışmamızda hegzagonal bor nitrür kullanıldığında ağızda bakterilerin oluşmadığını ve buna bağlı olarak da diş taşı oluşumunun engellendiğini tespit ettik."

Projenin onaylandığını vurgulayan Ay, ulusal ve uluslar arası patent başvurusunu yaptıklarını ve ekibiyle birlikte çalışmalara daha yoğun bir şekilde devam ettiklerini sözlerine ekledi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler