Apple'ın yeni ürünleri borsada para etmedi

Yeni iPad, yeni Apple televizyon kutusu ve yeni iPhone’un tanıtıldığı 9 Eylül toplantısının ardından Apple hisseleri yüzde 2 oranında düştü. Yatırımcılar açısından tercümesi: “Eh pek de matah bir şey göremedik”! Ben ise bir şeyler gördüm açıkçası...

Apple'ın yeni ürünleri borsada para etmedi
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 10.09.2015 - 20:14

Apple’ın geleneksel yeni ürün tanıtım toplantıları, teknoloji dünyasında her zaman büyük merakla bekleniyor, çok ilgi görüyor. Tanıtım sonrası yeni ürünlerin beğenilip beğenilmediğine dair –reyting ölçümü misaligenel kanıyı anlamak için de Apple hisselerine bakılıyor. Hisseler ne kadar yukarı doğru çıkarsa yeni ürünlerin tutacağına dair beklenti o kadar yüksek oluyor, bütün dünya pek beğendi anlamına geliyor. Ne kadar aşağı düşerse de “dağ fare doğurdu” deniliyor ve büyük hayal kırıklığı yorumları yapılıyor. Yeni iPad, yeni Apple televizyon kutusu ve yeni iPhone’un tanıtıldığı 9 Eylül toplantısının ardından Apple hisseleri yüzde 2 oranında düştü. Yatırımcılar açısından tercümesi: “Eh pek de matah bir şey göremedik”!

Ben ise bir şeyler gördüm açıkçası... (Biz kendi gözümüzle görmek istiyoruz diyenler arama motoruna “apple 9 september event” diye girerek tüm orijinal sunumu izleyebilirler). “Neden şunu yapmazlar ki” diye hemen herkesin aklına düşen bazı şeyleri nihayet yapmışlar, mesela iPad için kalem! iPhone’da e-posta listesinde bir mektuba sert basınca özetini görüp elinizi çektiğinizde tekrar bütün e-postalar listesinin ekranda belirmesi gibi.

İki saatten uzun süren tanıtımda sunulan belli başlı yenilikleri satırbaşları halinde veriyorum:

* Toplantı Apple Watch ile başlıyor, saatin çok başarılı olduğu vurgulanıyor, yeni sürüm 16 Eylül’de çıkacak deniliyor. Asıl bomba Apple Watch ile Fransız ünlü Hermes markası arasında işbirliği... Teknolojinin yüksek sosyete ile böyle buluşması herkesi bir şaşırttı.

* Diğer bir şaşkınlık (büyük şaşkınlık) 32.8 santimlik yeni iPad Pro ve Apple kalemi tanıtılırken bunu bir Microsoft temsilcisinin Office uygulaması üzerinde göstermesiydi. İki büyük rakip en iyi oldukları alanlarda; Microsoft (üretkenlik), Apple (tasarım) nasıl işbirliğine gittiklerini sergilediler. Yeni iPad Pro dört hoparlörlü müzik yayınıyla, muazzam netliği ve büyük ekranıyla (göğsünüze bastığınızda gömleğinizin 3 düğmesi mesafesinden biraz daha uzun) yeni iPad alacaklar için cazip olabilir.

* Apple TV ise TV kutusu diye gelişmiş haliyle karşımıza çıkıyor. Apple şirket felsefesi olarak televizyonun geleceğinin uygulamalarda olacağını düşünüyor. Yani ekranda ne varsa onu seyretmek değil, ne seyretmek istiyorsak onu ekrana getirmek. Bu yüzden TV kutusuna oyun da koymuşlar, Siri’yi eklemişler. “Siri bana komedi filmi öner” dediğinizde (Türkçe anlaması hemen olmayabilir) bir film listesi ekrana gelecek. TV kutusu aynı zamanda büyük ekranda oyun oynamak için tasarlanmış, çok gelişmiş uzaktan kumandalarla televizyonda oyun oynayabileceksiniz.

* Yeni iPhone 6S ve 6S Plus’a dikkat çeken en belli başlı özellik 3D dedikleri “Üçüncü Boyut”, yani ekrana basma şiddetiniz. Basit bir örnek verelim mesela yeni iPhone’da oyun oynarken ekrana sert bastığınızda elinizdeki silah değişiyor. Veya ekrana sert basınca selfie (özçekim) konumuna geçebiliyor. Anlaşılan yatırımcılar iPhone’da 3D’den başka büyük bir yenilik görmeyince “Eh işte” deyiverdiler, oysa herkes Apple kaleme bayıldı. Tanıtım faslı tamam, ne zaman kullanmaya başlayacağız diye soranlar mutlaka vardır. Ben de soruyorum, lakin bütün bu ürünlerin Türkiye’de ne zaman satışa çıkacağına dair Apple henüz bir bilgi veremiyor.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler