2016 yılında hizmete girmesi gereken Ankara-Bursa Hızlı Treni başka bahara kaldı

2012 yılında temelleri atılan ve 2016 yılında hizmete girmesi planlanan Ankara-Bursa Hızlı Tren projesinin açılışının, 2021 yılına kaldığı açıklandı.

2016 yılında hizmete girmesi gereken Ankara-Bursa Hızlı Treni başka bahara kaldı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 10.09.2018 - 14:48

CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesini Meclis gündemine taşıdı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren Kayışoğlu, 2012 yılında temeli atılan projenin bitiş tarihinin üzerinden 2 yıl geçtiğini hatırlatarak gecikmenin nedenini ve projenin ne zaman sonlanacağını sordu.

HATALI GÜZERGAH

Nergis Demirkaya'nın haberine göre, Bakan Turhan, Kayışoğlu’nun soru önergesine verdiği yanıtta Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Demiryolu Projesinde 75 kilometrelik Bursa-Yenişehir kesimine ait altyapı yapım işleri ihalesine 2010 yılında çıkıldığını, 2011 yılında imzalanan sözleşme doğrultusunda yapım çalışmalarına başlandığını belirterek gecikmenin nedenini şöyle açıkladı:

“Mevcut proje güzergahının çok değerli tarım arazileri, meyve bahçeleri ve seralardan geçmesi, Bursa ilinin gelecekteki içme suyunun teminine yönelik Gölbaşı Göletinin hattan etkilenmemesini sağlamak, Bursa Valiliği ile DHMİ Genel Müdürlüğünün hattın Yenişehir Havalimanına yakınlaştırılması talepleri, proje güzergahında değişiklikler yapılması zorunluluğunu ortaya çıkarmış ve buna bağlı olarak sanat yapısı sayısı ve niteliklerinde yapılan değişiklikler nedeniyle projenin tamamlanma tarihinde gecikme meydana gelmiştir.”

2016 DENİLDİ, 2021’DE AÇILACAK

Turhan, “Projenin 2020 yılı son çeyreğinde tamamlanması ve 2021 yılında işletmeye alınması planlanmaktadır” dedi.

400 MİLYON ÇÖPE GİTMİŞTİ

CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Kayışoğlu, AKP’nin geçmiş dönemleri “Türkiye proje mezarlığıydı” sözleriyle eleştirirken bugün aynı duruma geldiğini söyledi. Birçok projenin bilimsel araştırma yapılmadan, gerekli altyapı çalışmaları tamamlanmadan hayata geçirilmeye çalışıldığına dikkat çeken Kayışoğlu, “Bursa-Ankara Hızlı Tren Projesi bunun en somut, kötü örneklerinden biri” dedi. Projeyle ilgili Bursa Valisi Münir Karaloğlu’nun “400 milyon lira para harcandı, durması söz konusu değil ama bir şanssızlık yaşadık. Yenişehir-Bilecik arasındaki hatta büyük bir heyelan dolayısıyla var olan projemiz çöpe gitti” sözlerini hatırlatan Kayışoğlu “Hem gecikme hem de ciddi kamu zararı var. Zamanında bitmedi, uzmanlar bu gidişle 2023’e de zor biteceği görüşünde. Kamu hizmeti değil, yandaşlara ihale ve para kazandırma üzerinden yürüyen sistemin sonuçları bunlar. Ne yazık ki bedeli millet ödüyor” dedi.

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler