11 bin araç sınırı geçemedi

7 Haziran seçimlerinden bu yana Doğu ve Güneydoğu’da artan çatışmalar bölgeye ve çevre ülkelere taşıma yapan firmaları zora soktu.

11 bin araç sınırı geçemedi
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 06.10.2015 - 21:14

Doğu ve Güneydoğu’da 7 Haziran seçimleri sonrasında patlak veren olaylar nakliyecileri darboğaza soktu. Hükümetin politikalarından rahatsızlığını dile getiren nakliyeciler, 1 Kasım seçimleri sonrasında boykot hazırlığı içinde.

Türkiye Nakliyeciler Derneği (TND) Başkanı Erol Özçelik, “Seçimleri bekliyoruz. İnşallah milletvekilleri aklını başına alır da durum düzelir. Yoksa durum kötüye gidiyor. Eylem yapacağız” dedi. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener de, temmuzda başlayan olaylar sebebiyle 11 bin Türk aracının ihracat taşımalarını gerçekleştiremediğini söyledi.

TND Başkanı Özçelik, 7 Haziran seçimleri sonrasında patlak veren saldırılar yüzünden yüzde 75’e varan işkaybı yaşadıklarını belirterek, “Bütün nakliyecileri, kamyoncuları sıkıntıya soktular. 550 milletvekili kendi menfaatleri için 78 milyon insanı mahvetti, ekonomi felç oldu. Türkiye’de ikilik çıkardılar, kimse doğuya mal satmıyor” dedi.

Doğu’ya gidemiyoruz

KOBİ’lere kredi için yaptıkları müracatların sürüncemede bırakıldığından şikayet eden Özçelik, “Herhalde siyasi nedenle bize vermiyorlar. Bizim durumumuz hiç iyi değil. Milletvekillerine karşı boykotu düşünüyoruz. Seçimlerden sonra ne yapacağımıza bakacağız. Siyasi düşüncemiz yok, biz uzlaşma istiyoruz” dedi.

Toplam 700 bin kamyonla bütün Türkiye’ye 7 bin tonla 10 bin ton arasında sevkiyat yaptıklarını, bunun yüzde 25’inin Akdeniz’e, yüzde 25’inin de Karadeniz’e gittiğini söyleyen Özçelik, Doğu ve Güneydoğu’ya ise gidemediklerini, örneğin Trabzon plakalı bir kamyonun bölgeye giremediğini vurguladı.

Sınır ticareti durdu

Özçelik, Doğu ve Güneydoğu’dan gelen kamyonların sorun yaşamadığını, kendilerinin de çareyi Diyarbakır ya da Urfa plakalı kamyonlara İstanbul, Ankara, İzmir gibi şehirlerden yükleme yapmakta bulduklarını anlattı. Özçelik, sınır ticaretinin neredeyse bittiğini sözlerine ekledi.

UND İcra Kurulu Başkanı Şener, olaylar nedeniyle Türkiyeİran sınır kapıları olan Esendere ve Kapıköy sınır kapılarının tamamen kapatıldığını anlatarak, “Özellikle Ortadoğu taşımalarının büyük ölçüde azalması sebebiyle iş bulmakta güçlük çeken sektör, Doğu ve Güneydoğu bölgesinde karşı karşıya olduğu her türlü tehlikeye rağmen zorlukla taşıma faaliyetlerini sürdürmeye çalışıyor” dedi.

Sınır kapılarında işler durma noktasında

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener de, temmuzda başlayan olaylar sebebiyle, Habur sınır kapısından yüzde 20, Cilvegözü sınır kapısından yüzde 14 ve Dilucu sınır kapısından çıkışlarda yüzde 8 oranında azalma olduğunu söyledi. Söz konusu oranlar 11 bin Türk aracının ihracat taşımalarını gerçekleştiremediği anlamına geliyor. Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesindeki Gürbulak Sınır Kapısı’ndan çıkışta da sorunlar yaşandığını, taşımacılığın olumsuz etkilendiğini belirten Şener, kamyoncuların sınırdan gündüzleri geçerek sorunları aşmaya çalıştıklarını, ancak yine de zorluklarla karşılaşıldığı bilgisini verdi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler