Elektrikli araç satışları Türkiye’de yüzde 154 arttı
Yılın ilk yarısında küresel bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları, 2021’in aynı dönemine göre yüzde 81 arttı. Türkiye’de ise 2022’nin ilk yarısında elektrikli araç satışları, bir önceki yıla göre yüzde 154 artış gösterdi.
Strategy& ve PwC Autofacts iş birliğiyle gerçekleştirilen Elektrikli Araç Satışları İncelemesi raporunda, elektrikli araçların küresel çaptaki satışlarıyla ilgili analizlere yer verildi. İncelemenin 2022 yılının ikinci çeyreğine dair sonuçları yayınlandı. Bataryalı elektrikli araçlar, bu yılın durgun araç piyasasında en çok tercih edilen araç türü oldu. 2022’nin ilk yarısında küresel bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 81 artarken, Çin bu artışın büyük kısmında pay sahibi oldu. Çin’deki BEV satışları, 2022’nin birinci yarısında 2021’in aynı dönemine göre iki katını aşarak 2 milyona ulaştı. PHEV satışlarında büyüme Çin’de daha da hızlı ilerleyerek; 2021’in ilk yarısına kıyasla, 2022’nin ilk yarısında yüzde 170 arttı. Bununla beraber PHEV mutlak satış sayısı, BEV’lere göre kayda değer derecede azdı.
YÜZDE 8 PAZAR PAYINA ERİŞTİ
Strategy& Şirket Ortağı Kağan Karamanoğlu, elektrikli araç satışlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Genel olarak, Türkiye’de toplam elektrikli araç satışları 2022’nin ilk yarısında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artarak yüzde 8 pazar payına erişti. Bununla birlikte üretimdeki darboğaz nedeniyle küresel BEV satışlarının artışı kısa vadede hız kaybediyor. Yine de Almanya ve diğer kilit pazarlarda BEV’lerin pazar payı büyümeye devam ediyor. Geleceğin bataryalı elektrikli araç üreticilerinden biri olan Türkiye, BEV pazarının önde gelenlerinden biri olma konusunda iddialı. Türkiye’de 2022’nin ilk yarısında BEV satışları, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 154 artarak 2.263 birime yükseldi.”
EN ÇOK BÜYÜME İNGİLTERE’DE, ALMANYA’DA İSE TEŞVİKLER AZALIYOR
2022’nin ilk yarısında genel PHEV satışları, 10 Avrupa pazarında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 azaldı. Diğer Avrupa pazarlarında ise Hollanda ve İsveç, BEV satışlarında en büyük artışı kaydetti. 2021’in ilk yarısına göre 2022’de Hollanda’da yüzde 82, İsveç’te ise yüzde 77 artış oldu. İsveç’in BEV pazar payında son dönemde kayda değer artış yaşandı. 2020’de yüzde 9 olan oran, 2022’nin ilk yarısında yüzde 27’ye ulaştı. Hollanda ise BEV pazarının iyi geliştirilmiş şarj altyapısının avantajlarından faydalandı. Bu dönemde en çok büyüme İngiltere’de gözlenirken, BEV pazar payı yüzde 14 oldu. BEV’lerin oldukça yaygınlaşmasıyla, İngiltere hükümeti elektrikli araç satın alırken sağlanan 1.500 pound değerindeki hibeyi kaldırdı. Almanya da 2023’ten başlayarak BEV teşviklerini önemli ölçüde azaltmaya hazırlanıyor. PHEV teşvikleri ise bu yılın sonunda kaldırılacak.
Rapora göre; otomobil üreticileri, elektrikli arabaların gelecekteki rekabetine hazırlanmak için çeşitlerini artırdı. Üreticiler, BEV’lerde segmentasyona giderken, uzun menzilli binek arabalar pazarda önemli bir yer tuttu. Kişisel araçlar dışında, büyük firmaların filoları da BEV araçları kullanmak için adımlar attı. Hertz, Venmo, Fedex gibi firmalar, sıfır emisyon hedefleri çerçevesinde tamamen BEV’leri kullanmak için girişimlerde bulundu. Tesla ve Audi gibi BEV alanında öncü firmalar da şarj istasyonlarını çoğalttı ve kullanıcıya daha ulaşılabilir bir sürücü deneyimi sağlamak için projeler başlattı.
En Çok Okunan Haberler
- İstanbul'da hissedilen deprem!
- Türkiye'nin en ünlü tekstil devi kapandı
- SMA'lı bebeğin babası intihar etti!
- Salonu terk ettiler!
- 'Bunu da yaptınız, yazıklar olsun!'
- Türkiye bağlantıları dikkat çekti!
- Muğla'da helikopter kazası: 4 kişi öldü!
- Fenerbahçe'den Jose Mourinho kararı!
- 79 yaşındaki kadın denize atladı: Hayatını kaybetti!
- 'BM kararlarına uyuyoruz ama...'