Citroen Türkiye ilk 6 ayda 2022 satışlarını geçti
Citroen Türkiye, yılın ilk yarısındaki performansıyla global pazarda üçüncü sıraya yükselirken, markanın ilk 6 aydaki satışları 2022'yi geçti.
Citroen Türkiye açıklamasına göre, marka yeni modelleriyle tüketicilerin tercihi olmaya devam ediyor.
Yılbaşından bu yana artan performansıyla Türkiye pazarında öne çıkan Citroen, haziranda gerçekleştirdiği 8 bin 14 adetlik satışla ayı 5'inci sırada tamamladı.
Markanın ilk 6 aylık satışları ise geçen yılın aynı dönemine göre 2,5 kat artarak 32 bin 30 adede ulaştı. Markanın dikkat çekici satış performansı, Türkiye'nin global pazardaki konumunu da güçlendirdi.
Mayıs ayında olduğu gibi haziranda da dünyada Citroen'in en fazla satış yaptığı ikinci ülke olan Türkiye, ilk 6 aylık dönemde de globalde 5'inci sıradan 3'üncülüğe yükselmiş oldu.
Citroen'in ilk 6 ayda 5 bin 361 adetle en fazla tercih edilen modeli olan C3, haziranda yüzde 7,6’lık pazar payına ulaştı. B-HB segmentinde 3'üncü sırada yer alan C3, geçen yılın aynı ayına göre satışlarını yüzde 125 artırarak dikkatleri üzerine çekti.
Markanın kompakt HB modeli C4 ise segmentinde yüzde 11,5'lik paya ulaştı ve ikinci sıraya yükseldi. Markanın SUV segment temsilcileri C3 Aircross ve C5 Aircross modelleri de 2022 yılının haziran ayına göre satışlarını sırasıyla yüzde 49 ve yüzde 229 seviyesinde artırmış oldu.
YÜZDE 277 ARTIŞ
Citroen, binek araçtaki performansını hafif ticari araç pazarında da sürdürdü. Berlingo, haziran ayında elde ettiği yüzde 19,3'lük pazar payıyla segmentinin en fazla satılan ikinci modeli oldu. Berlingo, geçen yılın aynı ayına göre de satışlarını yüzde 277 artırarak öne çıktı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Citroen Türkiye Genel Müdür Selen Alkım, Türk tüketicisinin Citroen modellerine olan ilgisinin kendilerini memnun ettiğini belirterek, ''Özellikle mart ayından itibaren satışlarımızda büyük bir artış trendine giriş yaptık. Geçen yılı 28 bin 831 adetlik satış rakamıyla kapatmıştık.
Elektrikli mobilite çözümü Citroen Ami'yi de eklediğimizde satışlarımız yaklaşık 30 bin adet seviyesini bulmuştu. Bu yıl ise henüz 6 ayda, geçen yılın toplam satışını geride bıraktık'' ifadelerini kullandı.
'TİCARI TARAFTA DA İDDİALIYIZ'
Yılın ilk yarısındaki performansla Citroen Türkiye'nin global pazarda üçüncü sıraya yükseldiğini bildiren Alkım, şunları kaydetti:
''Haziran ayı baz alındığında ise Türkiye olarak, Fransa'dan sonra dünyada en fazla Citroen'in satıldığı ülke olmayı başardık.
Satışlarımızdaki büyük artışta, binek modeller kadar hafif ticari ürün gamımızın da büyük payı bulunuyor.
Bu yıl hedefimiz satışlarımızda hafif ticari modellerimizin payını yüzde 30'a çıkarmaktı.
İlk 6 ayda 10 bin 71 adet ticari araç satışı yaptık.
Bugün itibarıyla satışlarımızdaki hafif ticari araçların payı yüzde 31,4 seviyesine ulaştı.
Özellikle Berlingo modelimizde ticari tarafta da iddialıyız.''
En Çok Okunan Haberler
- Ünlü ton balığı markalarında 'yasaklı' madde!
- Demokrat Parti Kurultayı’nda adaylık krizi!
- Ünlü peynir markasından 'konkordato' kararı
- Grip nedeniyle hastaneye gitti, hayatının şokunu yaşadı
- Süleyman Soylu 'tarafını' seçti
- Narin cinayetinde 'demir kapı' ayrıntısı
- Hangi suçlara tutuklama geleceği belli oldu
- CHP'den Tekin hakkında suç duyurusu!
- Erdoğan'ın Özer'e mektubu, davetler...
- Diyanet'in rekor ihalesi 'Cengiz'e verildi