Citibank'tan "Türk Süpermarket Şirketleri" raporu: 'Fiyat artışları direkt tüketiciye yansıtılıyor'
Citibank'ın "Türk Süpermarket Şirketleri" analiz raporunda, Türkiye'deki büyük perakendecilerin ürünlerdeki fiyat artışlarını direkt tüketiciye yansıttığı belirtildi.
Citibank, Türkiye'de kur ve enflasyon geçişkenliğinin perakendeciler üzerindeki etkisini incelediği "Türk Süpermarket Şirketleri" analiz raporunu yayımladı.
Raporda, ülkede döviz kurunun Tüketici Fiyat Endeksi'ne (TÜFE) geçişkenliğinin iki yılda gözle görülür şekilde artmasına karşın Türk perakendecilerin enflasyondan etkilenmeyerek satışlarını ve karlarını artırmaya devam ettiği kaydedildi.
2018'DEN BERİ YÜZDE 150 ARTIŞ
Türkiye'de kur ve enflasyon geçişkenliğinin perakendeciler üzerindeki etkisine işaret edilen raporda, Türkiye'deki büyük perakendecilerin ürünlerdeki fiyat artışlarını direkt tüketiciye yansıttığı belirtildi.
Borsada hisseleri işlem gören 3 süpermarketin faaliyet karının dolar bazında 2018'den beri yüzde 150 artış gösterdiği aktarılan raporda, büyük perakendecilerin geleneksel kanallardan pay alarak büyümeye devam edeceğinin öngörüldüğü kaydedildi.
En Çok Okunan Haberler
- Kaynanasını hiçbir zaman sevemeyen 4 kadın burcu
- İtirafçı Nevzat Bahtiyar'dan sürpriz hamle geldi
- Avrasya tüneli trafiğe kapatıldı!
- Nasuh Mahruki'nin tutuklanma gerekçesi belli oldu!
- Albaya verilen ceza belli oldu!
- Beşiktaş'tan Talisca açıklaması: 'Karar verilmiştir'
- Elektronik kelepçeyi kırıp cinayet işledi
- Cem Garipoğlu soruşturmasında karar!
- Teğmenlerin avukatlarından açıklama geldi!
- MSB açıklamasında 'Erdoğan' ayrıntısı