BAT Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi'nde yer aldı
BAT’nin çeşitlilik ve kapsayıcılık odaklı çalışmaları, Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi (Bloomberg Gender-Equality Index – Bloomberg GEI) tarafından tanındı.
BAT, cinsiyet eşitliği konusunda halka açık şirketlerin performansını ölçmek için geliştirilen Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi'ne (GEI) dahil olan 484 şirketten biri oldu.
Bloomberg GEI, cinsiyet eşitliği performansını Bloomberg tarafından belirlenen, ‘liderlik ve yetenek yönetimi, ‘eşit ücret ve cinsiyete dayalı ücret eşitliği paritesi’, ‘kapsayıcı kültür’, ‘cinsel taciz karşıtı politikalar ve ‘marka algısı’ olmak üzere beş ana kriter ile değerlendiriyor. Değerlendirmede ilgili şirketlere, Bloomberg'e gönderilen ankete dayalı olarak puanlar veriliyor. Aralarında finans, teknoloji ve kamu hizmetleri dahil olmak üzere farklı sektörlerden şirketlerin yer aldığı 2023 GEI, 45 ülke ve bölgeyi temsil edecek şekilde küresel olarak gerçekleştirildi.
BAT'ın Yetenek, Kültür ve Kapsayıcılık Direktörü Hae In Kim konuyla ilgili şunları söyledi: "Bu yılki Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde yer almak, bir taraftan cinsiyet çeşitliliğini ele alma taahhüdümüzdeki ciddiyetimizi gösterirken, diğer taraftan şeffaf raporlama sağlamak için ortak küresel çabalarımızı vurguluyor. Dünya çapında 50 binden fazla çalışanımızla ‘Çeşitlilik ve Kapsayıcılık (D&I)’ stratejimiz gerçekten küreseldir. Bu konuda tüm çalışanlarımızın gösterdiği çabadan da inanılmaz derecede gurur duyuyorum.”
ÇEŞİTLİLİK VE KAPSAYICILIK AJANDAMIZIN ÖNEMLİ BİR MADDESİ
BAT olarak Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi'ne (GEI) dahil olan şirketlerden biri olmanın gururunu yaşadıklarını ifade eden BAT Türkiye Kafkaslar ve Kuzey Kıbrıs İnsan Kaynakları Direktörü Güliz Dalaman Yakmacı, “140’tan fazla milliyetten 52 bini aşkın çalışanımız var. Farklı kültürlerden ve altyapılardan gelen bir iş gücüne ve bu farklılıkların değere dönüşmesini sağlayan kapsayıcı bir kültüre sahip olmanın önemine inanıyoruz. ‘Çeşitlilik ve Kapsayıcılık’ ajandamız stratejimizin önemli bir maddesini oluşturuyor. Ethos adını verdiğimiz şirket değerlerimiz, çeşitli ve kapsayıcı bir iş yeri kültürü sağlamak için bize yol gösteriyor. Çalışanlarımız için çok kapsamlı İK uygulamalarımız mevcut. Koçluk ve eğitim ihtiyacından sosyal yaşama kadar birçok konuda çalışanlarımızın kendilerini üst kademeler için yetiştirmelerine imkân sağlıyoruz” dedi.
KADIN YÖNETİCİLERİN BİREYSEL MARKA OLMALARINA DESTEK
Global ‘Women in Leadership’ ve Women@TCNC ağıyla, kadın yöneticilerin bireysel marka gelişimlerine destek olduklarına dikkat çeken Yakmacı, şunları söyledi:
“İş hayatında etkinliklerini artırmaları amacıyla rol model kadın liderlerle bir arada olmalarını sağlıyoruz. Turkishwin’in aktif üyelerinden biriyiz. BAT Journey, üniversite öğrencilerine BAT’nin çalışma ortamını yakından tanıtmak için düzenlediğimiz açık ofis etkinliğimiz. Bu etkinlikte her yıl 8 Mart’ta Turkishwin ve Türkiye’nin Kadın Mühendisleri topluluğunda yer alan öğrencileri ağırlıyoruz. BAT Gönüllüleri adını verdiğimiz, çalışanlarımızın gönüllülük esasıyla oluşturduğu bir platformumuz var. Bu kapsamda desteğe ihtiyacı olan kadınları destekliyoruz, Mor Çatı gibi kurumlarla çalışmalar gerçekleştiriyoruz.”
En Çok Okunan Haberler
- Ünlü ton balığı markalarında 'yasaklı' madde!
- Demokrat Parti Kurultayı’nda adaylık krizi!
- Ünlü peynir markasından 'konkordato' kararı
- Narin cinayetinde 'demir kapı' ayrıntısı
- Süleyman Soylu 'tarafını' seçti
- Diyanet'in rekor ihalesi 'Cengiz'e verildi
- Grip nedeniyle hastaneye gitti, hayatının şokunu yaşadı
- Hangi suçlara tutuklama geleceği belli oldu
- Muazzez İlmiye Çığ hayatını kaybetti
- AKP'nin 'asgari ücret' formülünü duyurdu