9 farklı şirketin seçim anketlerinden dikkat çeken sonuçlar ortaya çıktı
Avrasya Araştırma şirketinin sahibi Kemal Özkiraz, YouTube kanalında 9 farklı şirketin seçim anketlerini değerlendirdi. Özkiraz, Cumhur İttifakı’nın 11 puan geride olduğunu belirtti.
cumhuriyet.com.trAvrasya Araştırma şirketinin sahibi Kemal Özkiraz, YouTube kanalında 9 farklı şirketin seçim anketlerini değerlendirdi.
Kemal Özkiraz, Aksoy Araştırma (5 Ocak, 15 Şubat), AKAM (13 Şubat, 14 Ocak ve 30 Ocak), İstanbul Ekonomi Araştırma (6 Ocak, 13 Şubat), MetroPoll (3 Ocak, 6 Şubat) ve MAK Danışmanlık anketlerini ele aldı.
Tarafsız, doğru ve ilkeli gazeteciliğin adresi Cumhuriyet artık Telegram'da.
— Cumhuriyet (@cumhuriyetgzt) January 19, 2021
Gündem yoğunluğundan gözünüzden kaçan haberleri görmek, son dakika gelişmelerini takip etmek ve Telegram'a özel içerikleri kaçırmamanız için kanalımıza abone olun. https://t.co/xqK2PpSgV0 pic.twitter.com/WtL8OuEV1K
Kemal Özkiraz, anketlerden yola çıkarak Cumhur İttifakı’nın 11 puan geride olduğunu belirtti.
KARARSIZLAR DİKKAT ÇEKTİ
Özkiraz’ın hazırladığı tabloda, kararsız seçmen dağıtılmadan önce partilerin oy oranları gösterildi. Buna göre, kararsızlar dağıtılmadan önce AKP'nin oy oranı yüzde 30,3 iken, MHP'nin oy oranının yüzde 7,06 olduğu görüldü.
Grafiklerde, Millet İttifakı’nda yer alan CHP'nin oy oranı yüzde 20,45’i, İYİ Parti'nin oy oranı ise yüzde 11,04’ü buldu.
Kararsızların dağıtılmasıyla AKP'nin oy oranı yüzde 36,4, MHP'nin oy oranı ise yüzde 8,5 oldu. Dolayısıyla, MHP’nin barajı geçemediği görüldü.
Yayının ilgili bölümü şöyle: