Eğitimde gerici protokol bitmiyor: Boş derse bile gericiler girecek!

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), gerici faaliyetleriyle dikkat çeken birçok vakıfla art arda protokol imzalıyor. Bunun son örneği Esenyurt İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde yaşandı. Müdürlük, gerici faaliyetleriyle dikkat çeken Muavenet İlim ve Kültür Vakfı ile “Değerler Eğitimi ve Toplumsal Duyarlılık Eğitim İş Birliği” kapsamında bir protokol imzaladı. Vakıf protokol kapsamında Esenyurt’ta 59 okulda seminer düzenleyecek. Ayrıca sınıflara derse giren öğretmenlerin izinli veya raporlu olduğu günlerde protokol kapsamında vakıf “öğreticilerinin” boş derslere girecek olması da dikkat çekti.

Cengiz Karagöz

AKP iktidarı döneminde eğitimde tarikat ve cemaatlerin kuşatması hız kazandı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), gerici faaliyetleriyle dikkat çeken birçok vakıfla art arda protokol imzalıyor. Bunun son örneği de Esenyurt İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde yaşandı. Müdürlük, gerici faaliyetleriyle dikkat çeken Muavenet İlim ve Kültür Vakfı ile “Değerler Eğitimi ve Toplumsal Duyarlılık Eğitim İş Birliği” kapsamında bir protokol imzaladı. Söz konusu vakfın kurucu mütevelli heyeti üyeleri arasında, Mustafa Kemal Atatürk’e “deccal” diyen Said Nursi’nin öğrencilerinden olduğu ifade ediliyor. 

59 OKULA GİRECEKLER!

Vakıf, 3 yıl boyunca geçerliliği olduğu ifade edilen bu protokol kapsamında yılın 10 ayında Esenyurt’taki 59 ilkokul, ortaokul ve liseye gidecek. Protokolde, dikkat çeken birçok madde bulunuyor. Sınıflarda derse giren öğretmenlerin raporlu ya da izinli olduğu gün ve saatlerde boş geçecek derslere vakıf öğreticilerinin gireceği ve ‘değerler eğitimi’ kapsamında sınıflarda seminer düzenleyeceği ifade edildi. Protokolün seminer konuları ve aylık çizelge kısmında yer alan bilgiye göre vakıf ‘öğreticileri’ okullarda dua ve ibadet, peygamberlerin mucizeleri, ahiret inancı, sabır ve sadakat, erdemli olmak, ibadetin kazançları, temizlik ve iman gibi başlıklarla öğrencilere seminer verecek.

‘ÖĞRETMENLERİN VERİMLİLİĞİNE KATKI...’

Ayrıca protokolde vakfın sorumluluğuna dair birçok maddeye de yer verildi. Okullarda, sınıflarda ve konferans salonlarında seminer ve söyleşinin düzenleneceğine dikkat çekilen protokolde, “Ana gayeye hizmet etme amacıyla haftalık, aylık düzenli okullardaki rehber veya ilgili sorumlu öğretmenlerin de dahil edildiği eğitim seminerleri, toplantılar söyleşiler tertip eder. Eğiticinin belirlenmesi ve konu dahilinde seminer sunumunun en güzel şekilde yapılmasını organize eder ve öğretmenlerin de verimliliğine katkı sağlar” ifadeleri yer aldı.

Konuya ilişkin Eğitim-Sen 7 nolu şube dün Esenyurt ilçe milli eğitim müdürlüğü önünde bir basın açıklaması yaptı. Eğitim Sen 7 No’lu Şube Yürütme Kurulu’dan Eren Ertin, konuya ilişkin açıklamalarda bulundu. İmzalanan protokollerle  eleştirilerin odağındaki vakıfların pedagojik formasyon, KPSS, mülakat gibi eşiklerden geçerek okullara sokulduğuna vurgu yapan Ertin, protokolün kabul edilemez olduğunu ifade etti. Ertin, yetkililere seslenerek şu soruları sordu:

  1. Muavenet İlim ve Kültür Vakfı Esenyurt’ta bir sanayi sitesi içerisinde küçük bir ofisten çalışmalarını yürütmektedir. MEM protokolü imzalamadan önce vakfın fiziki yapısı ile ilgili bilgi edinmiş midir, herhangi bir inceleme yapmış mıdır?
  2. Protokolün uygulanması amacıyla okul yönetimlerine, öğretmenlere, rehber öğretmenlere ve hizmetli personele iş yükü getirmektedir. Milli Eğitim Müdürlüğü bu durumla ilgili önlem almış mıdır?
  3. Okullarda görev alacak görevlilerin eğitim yeterlikleri ile ilgili tespit çalışması yürütmüş müdür? Prokolün görevliler çizelgesinde kimi görevlilerin hem ilköğretim hem de ortaöğretim seviyesinde etkinliklere katıldığı görülmektedir. Bu kadar geniş pedagojik donanıma sahip olduklarının kararını nasıl vermiştir?
  4. Okullarda boş saatlerin vakfa bildirilmesi okul iç işleyişi ve öğretmenin çalışma hayatına müdahale niteliği taşımıyor mu?
  5. Yapılacak etkinlik sırasında gönüllük ilkesi gereği etkinliğe katılmayan öğrenciler ders işlemeye mi devam edecek, serbest mi kalacak, oluşacak disiplin sorunlarının sorumlusu öğrenciler ve öğretmenler mi olacak?
  6. Etkinliğe katılan öğrenciler dersten geri mi kalacak yoksa ayrıca bir tamamlayıcı eğitim mi alacak?
  7. Yapılan etkinliğe katılım konusunda okul yönetimi, öğretmenler, vakıf görevlileri ve akran öğrenciler tarafından psikolojik baskı olacak mı, olması baskı uygulayanlara durumunda ne tür yaptırımlar uygulanacak?
  8. Etkinlikler sırasında yaşanabilecek sorunlarda vakıf görevlilerin sorumluluğu ne olacak?