TYT ve AYT’ye girecek üniversite adaylarına uzmanlardan uyarılar
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ilk oturumu Temel Yeterlilik Testi (TYT) 15 Haziran’da, ikinci oturumu Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ve üçüncü oturumu Yabancı Dil Testi (YDT) 16 Haziran’da yapılacak.
Fen Bilimleri Eğitim Kurumları Rehberlik Koordinatörü Cihan Yeşilyurt sayısal derslerde öğrencilerin en çok yaptıkları hataları sıraladı:
MATEMATİK: Öğrencilerin sınavda hata yapmalarına neden olan temel etken o soruya ait konunun iyi öğrenilip kavranılmamasıdır. Özellikle soru; analiz-sentez düzeyinde ise ne yapacağını bilemeyen öğrenci heyecanlanarak hata yapmaya başlar ve sonra gelen sorularda bu durum devam eder. Bu durumu aşmanın en optimum yolu konulara hâkim olmaktır, bu da öğrenciye güven verir. Ancak fazla güvenin, nasılsa yaparıma kaymaması gerekir, çünkü dikkat eksikliği doğurabilir. Onun için her soru ciddiye alınmalıdır. Bunun dışındaki bazı hatalar aritmetiksel işlem hatalarıdır. Bu da genellikle hızlı çözme isteğinden kaynaklanır.
GEOMETRİ: Geometri dersi bilgi sahibi olmanın yanında görmeyi de gerektiren bir derstir. Bu özelliği kazanmanın yolu ise daha çok soru çözerek farklı bakış açıları geliştirmekle mümkündür.
Soruyu çok çabuk ve anlamadan okumak hatta okumayı üstün körü yapıp çözmeye geçmek geometri testinde hata yapmaya neden olur. Dolayısıyla soru gerekli şekilde okunmalıdır. Sınav taktiği ve stratejisi oluşturulmalı, örneğin bir soruda gereğinden fazla zaman harcanmamalı, takılıp kalınmamalı geçilmeli ve sonraya bırakılmalıdır.
FİZİK: Fizik soruları genel olarak lise müfredatını tam anlamıyla kapsayan bilgi sorularından oluşur. Dolayısı ile hangi bilgiyi unuttuğunuzu bulup çıkarmanız gerekmekte.
Hata yapma riskinizi en aza indirmek için; sınav anında soruları çok dikkatli okumalısınız, soru ve şekil arasındaki bağlantıyı soruyu okurken kurarak hem zaman kazanmalı hem de istenen bilgiye nasıl ulaşabileceğinizi düşünmelisiniz. Sorularda altı çizili sözcüklere dikkat etmelisiniz. Bazı sorular gerçekten çok kolay olacaktır. Bu sorularda bir bit yeniği aramayınız.
KİMYA: Sınav şartları içinde öğrencinin hata yaptığı soru türü değişse de, bilgiyi yorumlama ve bilgi transferi yapma konusunda hata oranı artmaktadır.Ayrıca soruyu doğru okumamaktan kaynaklanan hatalar çoğunlukta.
Soruyu yarısına kadar okumak yapılan hatalardan bir diğeri. Öğrenci soruyu okuduktan sonra 1-2 saniye durmalı ve işlemi sakin yapmalı. “Çabuk olmalıyım”, “hızlı çözmeliyim” dediğinde hata ‘yapma oranı artmaktadır.
Her ders, her konu, her soru kendi içinde dikkat gerektirir. Soruyu küçümsememek gerektiği gibi büyütmemek de gerekir. Dikkat edilmediğinde en basit konunun en basit sorusunda hata yapılabilir. Sakin olmak, kendine güvenmek, değerinin farkında olmak, soruyu okuduğunda çözmeye başlamadan 1-2 saniye soruyu özümsemek, soruyu küçümsememek ya da çok büyütmemek, soruyla zıtlaşmamak da istenilen başarıya ulaşmak için çok önemlidir.
BİYOLOJİ: Öğrencilerin hata yaptığı sorular değişkenlik gösterebilir. Fakat bilginin yorumlandığı sorular, birden fazla konuya ait bilgiyi içeren sorular ve grafik yorumlama soruları genellikle hata yapılan soru türleridir. Biyolojinin her konusundan üniversite sınavında soru gelebilir. Bu nedenle öğrenciler tüm biyoloji konularındaki önemli ayrıntıları sınava girmeden önce son kez tekrar etmeliler.
Öğrencilerin sınavda hata yapmamak için öncelikle soruları dikkatli okumaları gerekir. Dikkatli okumadan, doğru yorumlamadan soruları çözmeye başlamalarının hataları da beraberinde getireceğini unutmamaları gerekir.
Tatil yok, çalışma var
İstanbul Okan Üniversitesi aday ilişkileri müdürü ve eğitim uzmanı Servet Gülsün Şirin, adaylara tatil yerine çalışma planı yapmalarını önererek “YKS’ye girecek arkadaşlarıma tatil yok. Bu süreci bir tatil gibi algılamasınlar. Bu 9 günlük süreç onlar için çok önemli” dedi.
Son iki haftanın önemine dikkat çeken Şirin, şu önerilerde bulundu:
“Her gün bir tane fazla net yapabilmek 15 gün içerisinde 15 tane fazla net yapabilmek anlamına gelir. Bu da onları ileriye taşır. O yüzden, ‘Sınava iki hafta kaldı. Ben zaten istediğim noktada değilim’ demesinler. Hâlâ yapabilecekleri şeyler var ve yapmaya devam etsinler. Uykularına dikkat etsinler. İkinci olarak düzenli beslenmeliler. Protein ağırlıklı, karbonhidratı düşük besinler yesinler. Üçüncü olarak, olmamış sınavla, sonuçla, puanla ilgili konuşmaktan uzak dursunlar. Şu anda onlara odaklanmasınlar. Her gün mutlaka deneme çözsünler. Denemeyi çözdükten sonra da yanlışlarına ve çözemedikleri sorulara baksınlar.”
Analitik düşünün Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Yelkin Diker Coşkun, “Eskiden olduğu gibi temel konuları çalışmak orta düzey bir puan aralığında başarılı olmayı sağlasa da daha yüksek puan aralıklarına sahip olabilmek için okuma becerisi ve analitik düşünme becerisi ayırıcı özellikler oldu” dedi. |
En Çok Okunan Haberler
- Almanya'da 'Noel pazarına' araçlı saldırı
- Gazeteci Özlem Gürses gözaltına alındı
- Tel Aviv’i balistik füze ile vurdular
- Yoğun bakımdaki Emre'den acı haber
- 'Kanlı Noel' saldırganı hakkında neler biliniyor?
- Otel ve villa yapılacak
- Üniversiteden skandal ilan
- 'Ekonomist Erdoğan'ı sordu, yanıt İmamoğlu oldu!
- 'Yaptığınız kötülük hiç unutulmayacak!'
- 10 milyon dolarlık ödülü kaldırdılar!