TÜSİAD'dan 'cemaat' çıkışı: Eğitim sisteminde yeri olmamalı

Bakan Tekin'in, "Sizin 'tarikat-cemaat' dediğiniz, bizim 'STK' dediğimiz yapılarla protokol yapmaya da devam edeceğiz" sözleri üzerine TÜSİAD'dan bir açıklama geldi. Açıklamada "Ülkemizin ihtiyacı ve yakın geçmişte yaşanan acı tecrübeler dikkate alındığında cemaat ve tarikatlara eğitim sisteminde yer olmaması gerekir" denildi.

cumhuriyet.com.tr

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in Meclis Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada cemaatlerle işbirliğini açıkça savunduğu sözleri sonrası Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği'nden (TÜSİAD) dikkat çeken bir çıkış geldi.

TÜSİAD tarafından yapılan yazılı açıklamada, "gelecekte özgür düşünen bireylere hem toplumsal yaşamda hem de iş yaşamında her zamankinden daha çok ihtiyaç duyulacağı, kalkınmanın her boyutunda koyulan iddialı hedeflerin gerçekleşmesinin de bunu gerektirdiğinin" altı çizilerek "Ülkemizin bu yöndeki ihtiyacı ve yakın geçmişte yaşanan acı tecrübeler dikkate alındığında cemaat ve tarikatlara eğitim sisteminde yer olmaması gerekir" denildi.

Açıklamanın tamamı şöyle:

“Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında, ekonomik ve sosyal kalkınmayı başarmış, demokratik laik bir hukuk devleti olan Türkiye için çağdaş bir eğitim seferberliğine ihtiyacımız var.

Müfredatı 21. yüzyıl becerilerine uygun hale getirmek, gençlerimize çağın gerektirdiği yetkinliklerin kazandırılması ve katma değeri yüksek bir ekonomi açısından büyük önem taşıyor. Kimseyi geride bırakmadan her bir öğrencinin kaliteli bir eğitime ulaşmasını sağlamak önceliğimiz olmalı. Çağımızda genç kuşaklarımızı ezberciliğe değil eleştirel ve yaratıcı düşünceye dayanan bir eğitimle buluşturmalıyız. Gelecekte özgür düşünen bireylere hem toplumsal yaşamda hem de iş yaşamında her zamankinden daha çok ihtiyaç duyacağız. Kalkınmanın her boyutunda koyduğumuz iddialı hedeflerin gerçekleşmesi de bunu gerektiriyor.

Ülkemizin bu yöndeki ihtiyacı ve yakın geçmişte yaşanan acı tecrübeler dikkate alındığında cemaat ve tarikatlara eğitim sisteminde yer olmaması gerekir. Eğitim sisteminde çağdaş eğitimle bağdaşmayan konuların gündemde olmasının ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınma hedefleri ile uyuştuğunu söylemek mümkün değildir. Milyonlarca öğrenci, veli, öğretmen, iş, emek, teknoloji dünyası ve akademi gibi çok geniş bir çevreyi etkileyen eğitim alanında bilime dayalı politikalar uygulanması esas olmalıdır.