Diyanet'in ihalesi tanıdığa gitti
Milyarlarca liralık bütçesiyle birçok bakanlığı geride bırakan Diyanet İşleri Başkanlığı mali giderleriyle gündeme gelmeye devam ediyor. Başkanlığın, Sayıştay denetimine takılmamak için yaptığı uygulamalar da geçtiğimiz aylarda kamuoyunda tartışmalara neden olmuştu.
Cengiz KaragözDiyanet, 2023 yılı için bastıracağı çocuk takvimi ihalesini “Pazarlık usulüyle” yapabilmek için ikiye bölmüş ve aynı iş için bir ay arayla iki ihale düzenlemişti. Söz konusu uygulamanın Sayıştay denetimine takılmaması için yapıldığı öne sürülmüştü.
İhaleler Kamu İhale Kanunu’nda 2022 yılı için belirtilen parasal limit 728 bin TL’nin altında kalan ihalelerin pazarlık yöntemiyle düzenlenmesine olanak sağlayan 21/F maddesiyle düzenlenmiş ve her iki ihale de aynı iş ikiye bölündüğü için 728 bin TL’lik sınırın altında kalmıştı. Bu uygulamanın sonucunda ise ihaleyi Başak Matbaacılık adlı şirket almıştı.
Konuyla ilgili tartışmalar sürerken Diyanet “basım hizmet alım işi” için 18 Ağustos’ta ihaleye çıktı.
ADRES ŞAŞMIYOR
Pazarlık usulüyle yapılan ihaleyi, 8 milyon 40 bin TL bedelle Başak Matbaacılık aldı. Şirket Diyanet’ten daha önceden de aldığı ihalelerle dikkat çekiyor. Şirket, 2021 yılından bugüne kadar Diyanet’ten toplamda 22 kamu ihalesi aldı. Bu ihalelerin toplam bedeli ise 125 milyon 708 bin 154 TL. Ayrıca Diyanet’in kendi matbaası olmasına karşın basım işlerini farklı şirketlere yaptırması tepkilere neden oldu.