SABİM’e bir yılda 2.5 milyon başvuru
Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) hattı; yurttaşların şikâyet, takdir ve değerlendirmelerini bakanlığa iletebilmeleri amacıyla Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında 2004’te kuruldu.
Merve KılıçSağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) hattı; yurttaşların şikâyet, takdir ve değerlendirmelerini bakanlığa iletebilmeleri amacıyla Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında 2004’te kuruldu. Yurttaşlar SABİM hattı olan 184’ü arayarak sağlık sisteminin işleyişine yönelik bilgi alınıp, sisteme yönelik talep, eleştiri ve önerilerde bulunuluyor. Başvuranlar operatörler tatafından kayıt altına alınıyor. Sonra ilgili illere inceleme yapılmak üzere sevk ediliyor. Ayrıca SABİM’in internet sitesi üzerinden de başvuruda bulunabiliniyor. SABİM’in resmi internet sayfasında yer alan başvuru verileri ise sağlık hizmetlerinin sorunlarını gözler önüne seriyor. Buna göre son bir yılda 2,5 milyon yurttaş, SABİM’e başvurdu. Sistemden anlık hizmet alan yurttaş sayısı 80-90 arasında değişkenlik gösterirken, son bir ayda da 255 bin kişi SABİM’e başvurmuş durumda. Bakanlık sağlık hizmetlerinde toz pembe bir tablo ortaya koymaya çalışsa da başvuru sayıları, yurttaşların yaşadığı sorunların büyüklüğünü gösteriyor.
‘TEHDİT VE ŞİDDET İÇEREN 27 BİN 560 BAŞVURU’
Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) İşyeri Temsilcisi Kubilay Yalçınkaya konuya ilişkin, “Her ne kadar sağlıkta toz pembe bir tablo ortaya koyulmaya çalışılsa da bu sayılar, sağlık hizmetlerinin ne kadar tıkandığını ve vatandaşın çözüm bulamadığını da ortaya koyuyor” dedi. Başvuruların sağlıkta şiddete evrildiğine de işaret eden Yalçınkaya, “2021’de SABİM’e sağlık çalılanları hakkında tehdit ve şiddet içeren 27 bin 560 başvuru olmuştu. Bakanlık, sağlık hizmetlerindeki tıkanmayı ve sorunu çözmek istiyorsa vatandaşın hastanelere gelmesine gerek kalmayacak ekonomik, ekolojik sorunlara taraf olmalı ve sornların çözümünün takipçisi olmalı” diye konuştu.