Yaris: Pratik, konforlu ve cimri
Toyota'nın beğenilen modeliyle yaptığımız test sürüşünde, yenilenen görüntü kadar başarısını sürdüren motor performansı ve tutumluluk özelliği ilgi çekiciydi
cumhuriyet.com.tr1.3 litrelik benzinli motoruyla beraber CVT otomatik şanzıman (Multidrive) opsiyonu sunan Yeni Yaris, 1.4 D-4D dizel motorlu versiyonunda ise 6 kademeli robotize otomatik şanzıman (Multimode) seçeneği bulunuyor.
Bu hafta testimizin konuğu Toyota’nın en çok tercih edilen modellerinden Yaris...
Yeni Yaris hiçbir neslinde olmadığı kadar agresif çizgilere sahip olmasıyla dikkat çekiyor.
Yüksek bir oturma pozisyonuna sahip olan Yaris, basitliğe ve kullanışlılığa önem verilerek tasarlanmış. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı konsol ve kapıların iç kısmı aracın yarattığı sempatiyi biraz baltalıyor. İç mekânda ilk olarak eski Yaris’lerden farklı olarak geleneksel yerinde olan gösterge panelini fark ediyoruz. Alışkanlıklar ele alındığında bu kesinlikle daha az yorucu bir özellik. Test aracımızın orta konsolunda opsiyonel olarak satın alınan Touch&Go sistemi bulunuyor.
CVT şanzımanlı test aracımızda bu vites seçeneği ile satın alabileceğiniz tek motor seçeneği olan 1.3 litrelik benzinli motor görev yapıyor. 6000 d/d’de 97,6 beygir güç üreten dört silindirli ünite, 125 Nm’lik maksimum torkunu 4000 d/d’de verebiliyor. Manuel olarak da 7 kademeye hükmedebildiğimiz CVT ünite ile büyük uyum gösteren motor performans-ekonomi dengesini iyi tutturmuş. Testimizin sonunda 6 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan model sakin otoyol sürüşlerinde bu değeri 5 litre civarına çekiyor.
Sürüş özellikleri
Başarılı dönüş çapı ile şehir içinde rahat manevralar yapılabilen model yüksek hızlardaki stabil sürüşüyle takdire hak kazanıyor. Ancak direksiyonun, yüksek hızlarda da yumuşak kalması biraz yorucu olabiliyor. Kolay ayarlanan sürüş pozisyonuyla sürücüsünü memnun eden model, arkada oturan yolcularına da çok sıkıntı yaşatmıyor. Sunduğu diz mesafesi bu sınıf için gayet yeterli. Ayrıca arkada oturan yolcunun baş mesafesi konusunda da endişe etmesine gerek yok.
Toyota’nın üçüncü jenerasyonunu satışa sunduğu Yaris modeli EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde Yaris’in yolcu kabini sağlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi bir şekilde korundu. Benzer koruma farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarlandı. Maksimum puanlar sürücünün korunmasında kazanıldı. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı ise Yaris koltukları ortalama koruma sağlayabildi.