Yabancı şirketler gözlerini Muhteşem Yüzyıl'a dikti
Takılardan dekorasyona kadar pek çok alanda kendi sektörünü oluşturan Muhteşem Yüzyıl dizisi, yurt dışındaki sektörlere de ilham kaynağı oluyor.
cumhuriyet.com.trDubai ve Lübnanlı bazı mücevher firmaları bu marka ile özel koleksiyonlar oluşturmak için Muhteşem Yüzyıl'ın temsilciliğini yürüten Global Agency firması ile görüşmeler yapıyor. Türk dizilerini yurt dışına açan, dizi ve format distribütörlüğü şirketi Global Agency Üst Yöneticisi (CEO) İzzet Pinto, Muhteşem Yüzyıl dizisinin 42 ülkeye ihraç edildiğini, yıl sonuna kadar 50 ülkenin hedeflendiğini belirtti.
Pinto, ''Orta Doğu'dan tutun Balkanlar'a, Çek Cumhuriyeti'ne kadar bir çok ülkeye ihraç ediyoruz. Şimdi Avrupa ile görüşüyoruz. Fransa'yı hedefliyoruz. Özellikle Uzak Doğu, Endonezya, Çin, Japonya ile pazarlık halindeyiz'' dedi. Dizinin yayınlanan ülkelerde tuttuğunu ifade eden Pinto, ''O nedenle önümüzdeki sezonları da dizi yayımlanmadan almak istiyorlar. Dizinin reytingleri Rusya, Makedonya gibi ülkelerde kanal ortalamasının 2-3 katına çıktı'' diye konuştu.
Dizinin yurt dışındaki sektörlere de ilham kaynağı olduğuna işaret eden Pinto, şunları kaydetti: ''Yurt dışından mücevher üzerine Muhteşem Yüzyıl koleksiyonu çıkarmak isteyenler var. O şirketlerle görüşmeler devam ediyor. Özellikle Orta Ddoğu'dan böyle bir talep var. Dubai'den, Lübnan'dan talep geliyor. Bu marka ile özel koleksiyon oluşturmak istiyorlar. Ayrıca dizinin bütün oyuncularını da Dubai'de görmek istiyorlar. Yoğunluktan dolayı şu anda bunu kabul edemiyoruz.''
'Dizilerden sağlanan ihracat geliri son 3 yılda yüzde 850 arttı'
Dizi ihracatına ilişkin sektörel değerlendirmelerde de bulunan Pinto, ihraç edilen Türk dizilerinin maddi kazancının yanında ülkeye manevi kazancının da çok büyük olduğunu, özellikle turizme büyük katkı sağladığını söyledi. Orta Doğu'dan Türkiye'ye gelen turist sayısında son 5 yılda yüzde 350 artış olduğuna dikkati çeken Pinto, bu artışta dizilerin payının da bulunduğuna işaret etti.
İzzet Pinto, ''İnsanlar her gün bir kaç saat Türk dizisi izliyor. Dizilerde Türkiye'deki en iyi yerler gösterildiği için o da Türkiye'ye karşı ilgi uyandırıyor'' dedi. Arap Baharı'nın Türk dizi sektörü ihracatına pozitif katkısı olduğunu da ifade eden Pinto, örneğin Mısır'daki karışıklık nedeniyle Mısır'da dizi üretiminin azaldığını ve Türkiye'den dizi talebinin arttığını belirtti.
Türk dizilerinden sağlanan ihracat gelirinin son 3 yılda yüzde 850 arttığına işaret eden Pinto, ''Şu anda dünyada 60'a yakın ülkeye toplamda 80'e yakın Türk dizisi ihraç ediliyor'' diye konuştu.
Pinto, Türk dizileri için yeni pazar olarak Uzak Doğu, Güney Amerika ve Batı Avrupa'yı gördüklerini ifade etti. Türkiye'de dizilerin kalitesinin arttığını söyleyen Pinto, ''Bu bir avantaj. Dizi ihracatı ilk başladığında herkes bunun ömrü 3 yıl diyordu, ama şimdi 5 yıl oldu ve hala artış devam ediyor. Kalite sayesinde bu devam ediyor. Önümüzdeki 8-10 yıl daha Türk dizilerine çok fazla ilgi olacağını düşünüyoruz'' şeklinde konuştu.