Vergi daireleri değişiyor

Maliye Bakanı Şimşek, vergi dairelerinin şubelere dönüşeceğini açıkladı.

AA

Bakan Şimşek, bir ilde onlarca vergi dairesinin bulunduğunu, buralardaki büyük hizmetlerin tek çatı altında toplanacağını söyledi.

Söz konusu dairelerde yapılan rutin birçok işlemin şubeler aracılığıyla gerçekleştirileceğini ifade eden Şimşek, pilot uygulamanın da 2015 yılı içerisinde Eskişehir'de başlayacağını ifade etti.

Bakan Şimşek, yeni model ile vatandaşların, vergi ödemek, borçlarını sorgulamak, beyanname vermek ve ''borcu yoktur'' yazısı gibi işlemlerini söz konusu şubelerde sıra beklemeden yapılacağını bildirdi.

"Nerede ihtiyaç varsa, şubeler oralara açılacak"

Yeni modele ilişkin detayları da paylaşan Şimşek, vergi dairelerinin bankalar gibi tek tip olacağını ve söz konusu şubelerin, nüfusun ve ekonomik aktivitelerin fazla olduğu yerlerde açılacağını anlattı. Şimşek, şunları kaydetti:

"Öncelikle, bu şubeler bankalardaki gibi birbirinin aynı olacak. Bankolardan renklere ve yapılacak işlemlere kadar hepsi bir düzende olacak. Bu da vatandaşların işlerini daha rahat yapmalarını sağlayacak. Ayrıca, açılacak şubeler için nüfus ve ekonomik aktivite dikkate alınacağından, vatandaşın hizmete ulaşımı da daha kolay olacak. Örneğin, bu şubeler büyük bir alışveriş merkezinde olabilecek. Nerede ihtiyaç varsa, şubeler oralara açılacak.

Vatandaşımızın hizmet alacağı bu noktaların sayısı da bu anlayışa göre ayarlanacak. Lokasyonu uygun olmayan vergi daireleri gerekirse kapatılacak, bunların yerine daha verimli çalışacak şubeler açılacak. Bu sayede vergiye uyum artırılacak, hem vatandaş hem de idare gereksiz maliyetlerden kurtulacak, vergi dairelerinde uzmanlaşma artacak, zaman ve maliyet tasarrufu sağlanacak."

"Tüm işlemler elektronik ortamda olacak"

Şimşek, vergi dairesi başkanlıkları ve şubelerde bundan sonra tüm işlemlerin elektronik ortamda yapılacağını bildirdi.

Şimşek, söz konusu şubelere gelen bir evrakın anında dijital ortama taşınacağını, bu sayede hem büyük yekun tutan kağıt masrafından kurtulunacağını hem de işlemlerin daha hızlı ve etkin yapılabileceğini söyledi.

Yeni sistemle, adres değişiminden kaynaklı sorunların da ortadan kalkacağını aktaran Şimşek, önemli işlemler il içerisindeki tek merkezden yapılacağı için vatandaşların, işlemlerini farklı vergi dairelerinde takip etme yükünden kurtulacağını ifade etti.

"İletişim araçları daha aktif kullanılacak"

Bunların yanı sıra, mükelleflerin vergi bilincinin arıtılması ve iletişim olanaklarının daha aktif kullanılması amacıyla da yeni birimlerin oluşturulacağını belirten Şimşek, "Burada da teknolojinin tüm imkanlarını kullanarak, mükelleflerimizin memnuniyetini artırmayı amaçlıyoruz. Şubeler aracılığıyla hizmet zaten vatandaşımızın ayağına gidecek ama dileyenler, bazı işlemlerini de yine bankacılık sisteminde olduğu gibi telefon veya internet aracılığıyla yapabilecek" diye konuştu.