Uçakları icraya verilen Onur Air'in uçuşları durduruldu
Özel havayolu şirketi Onur Air’in sahibi olduğu tüm uçaklar icraya verildi. Şirketin tüm hava araçlarının uçuşları ikinci bir talimata kadar durduruldu.
cumhuriyet.com.trBir dönem Türkiye'nin en büyük özel havayolu şirketi Onur Air de pandemi öncesi varolan sorunlarını çözemedi. Salgın öncesi büyük sorunlar yaşayan şirketin tüm uçakları Antalya Havalimanı’nın işletmecisi Fraport TAV tarafından icraya verildi. Sözcü'den Yusuf Demir'in haberine göre; şirketin tüm hava araçlarının uçuşları ikinci bir talimata kadar durduruldu.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Antalya Genel İcra Dairesi’nin ilgili kararını, tüm havalimanlarında uygulanmak üzere Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne gönderildi.
Yazıda şu ifadelere yer verildi:
“Antalya Genel İcra Dairesi'nin takip dosyasında bahsi geçen TC-OBK, TC-OBS, TC-OBU, TC-OBY, TC-ODB, TC-OEA, TC-ONJ, TC-ONS tescil işaretli hava araçlarının alacaklı Fraport Tav Antalya Terminal İşletmeciliği Anonim Ortaklığı'nın talebi gereği seferden men edilmelerine karar verildiği belirtilerek gereğinin yapılması talep edilmektedir. Söz konusu karar gereği Türk Sivil Hava Aracı Sicilinde Onur Air Taşımacılık A.Ş.'nin sahibi ve işleticisi olduğu TC-OBK, TC-OBS, TC-OBU, TC-OBY, TC-ODB, TC-OEA, TC-ONJ, TC-ONS tescil işaretli hava araçlarının uçuşları ikinci bir talimata kadar durdurulmuştur.”
6 BİN AVRO İÇİN TÜM UÇAKLARA HACİZ KONULMASI DÜŞÜNDÜRÜCÜ
Onur Air'e yakından izleyen kaynaklar, şirketin sektördeki çok sayıda iş ortağına ve personele ciddi borçlarının olduuğunu kaydediyor. Haczin pandemi öncesi borçlardan kaynaklandığını belirten kaynaklar, “Onur Air'in Fraport TAV Antalya'ya olan borcunun 526 bin avro olduğu, Fraport'un elinde de 500 bin avro'luk teminat mektubu olduğu biliniyor. Sadece 26 bin avro için 145 milyon avro değeri olduğu tespit edilen 8 uçağa haciz koydurması düşündürücü” değerlendirmesini yapıyor.
İRANLI ORTAKTAKİ HİSSELERİ SATIN ALDI
Aynı kaynaklar, Onur Air uzun süredir ayakta kalma mücadelesi verdiğini vurgulayarak, “Pandemi şartlarında şirketin toparlanması mümkün olmadı. Ancak son dönemde hızlanan normalleşmeyle birlikte Onur Air'in sahibi Cankut Bagana bir atak yapmak için ciddi hazırlık yapıyordu. Bu hedefle İranlı ortağındaki yüzde 15 hisseyi de satın aldı. Temmuz ayıyla birlikte önemli adımlar atmaya başlayacaktı” dedi.
1992’DE KURULDU
Onur Havayolları Taşımacılık A.Ş., 14 Nisan 1992'de kuruldu ve ilk uçuşunu 14 Mayıs 1992 tarihinde A-320 tipi uçakla Ercan Havalimanı'na gerçekleştirdi. Takip eden zaman içinde, Temmuz 1992'de ikinci uçağını, Aralık 1992'de üçüncü uçağını ve Nisan 1993'te dördüncü uçağını filosuna dahil etti. 2006 yılında 31 adet uçakla 7.012 koltuk kapasitesine ulaşan Onur Air pademi sürecine girerken yaklaşık 1800 personele sahipti. Şirketin bugün itibariyle 3’ü kiralık toplam 11 uçağı ve yaklaşık 1300 personeli bulunuyor.
Fraport TAV Antalya Terminal İşletmeciliği A.Ş. Cumhuriyet'e aşağıdaki açıklamayı yaptı:
23 Haziran tarihinde websitesinizde yayınlanan “Onur Air’in tüm uçakları icraya verildi” başlıklı haberle ilgili aşağıdaki konuları bilginize sunarız.
Antalya Havalimanı’nın işletmesini yürüten şirketimize Onur Air’in, Covid-19 Pandemisi öncesinden gelen bir borcu bulunmaktadır. Tüm girişimlerimize rağmen firmayla uzlaşma sağlanamamış, bu nedenle yasal süreçler başlatılmak zorunda kalınmıştır.
Haberde yer alan “şirketimizde 500 bin Euro değerinde bir banka teminat mektubu bulunduğu ve 26 bin Euro için sekiz uçağa haciz konduğu” bilgisi gerçeği yansıtmamaktadır, elimizde bir teminat mektubu bulunmamaktadır.
Uçuşlar ise, şirketimizin başvurusu veya takibi ile değil Mart 2020’den itibaren kendileri tarafından durdurulmuştur.
Uzun yıllar işbirliği yaptığımız bir havayoluna karşı yasal yollara başvurmak zorunda kalmaktan üzüntü duyduğumuzu, ancak tüm uzlaşı çabalarımızın sonuçsuz kalması üzerine şirketimizi korumak adına bu yola başvurmamızın kaçınılmaz hale geldiğini belirtmek isteriz.
Saygılarımızla,