Türkiye'nin kahve zinciri

Yabancı kahve markalarından sonra Türkiye de bir kahve zincirine kavuştu. Bir ilke imza atarak Anadolu'dan yayılmaya başlayan Gönül Kahvesi, Türkiye genelinde en çok bölgede yer alan kahve markası oldu.

cumhuriyet.com.tr

Farklı kahve tatlarının damağımıza ulaştığı şu günlerde, geleneksel tat Türk Kahvesi’ni tekrar hatırlatan Gönül Kahvesi, aslında yabancı kahve zincirleri Türkiye’ye gelmeden, İzmir’de ilk şubesini açmıştı. 2007 yılı başında yoluna franchise yöntemiyle ilerleme kararı alan Gönül Kahvesi, yılsonuna kadar şube sayısını 10’u İstanbul’da olmak üzere, en az 40’a yükseltmeyi hedefliyor.

Gönül Kahvesi’nin bir diğer hedefi İstanbul’da varlığını daha da güçlendirmek. Gönül Kahvesi’nin kurucusu Yaman Yardımcı; “Şu anda sözleşmesi imzalanan birkaç nokta mevcut. Alışveriş merkezlerinin açılmasını bekliyoruz. İstanbul’da iyi semtlerde olmak istiyoruz.” ifadesini kullandı. Yardımcı, İstanbul dışında diğer büyükşehirlerde de merkezi yerlerde var olacaklarını belirtti. 
 

2010’da yurtdışında

Gönül Kahvesi’nin kurucusu Yaman Yardımcı; “Yurtdışında da var olmak istiyoruz. Azerbaycan, Körfez ülkeleri, Kıbrıs, Rusya, Ukrayna ve Moldova’dan da ciddi teklifler geliyor. Her birini değerlendiriyoruz. Almanya’dan bir grup Almanya’da başlayıp tüm Avrupa’yı organize edelim diyor. Amerika’dan da güzel teklifler var. 2012’ye kadar açmayı hedeflediğimiz 200 şubenin %15-20’sini yurtdışında açmak istiyoruz” diye konuştu.
 

Otantik konsept

Türk kültürüne göndermeler yapan dekorasyonuyla dikkat çeken Gönül Kahvesi’nde misafirlere tam altı farklı tatta Türk Kahvesi seçeneği sunuluyor. Yardımcı; “Ucuz olsun diye kötü çekirdekler Türkiye’ye getiriliyor ve Türk kahvesi kimliğini kaybediyor. Biz de en çok tercih edilen ürün Türk Kahvesi. Özellikle de farklı kahve çekirdeğinin birleşimden ortaya çıkardığımız Gönül Harmanı çok tercih ediliyor. Tabii asıl hedefimiz Türk Kahvesi’ni hak ettiği yere getirebilmek” dedi.