Türkiye’de üretim şartı çift haneli pazar payı

LG çamaşır makinesinde Türkiye’de yüzde 5’lik pazar payına ulaştı. Pazar payı çift haneye ulaştığında Türkiye’de üretim de olabilir.

Şehriban Kıraç

Türkiye’de özellikle televizyon pazarında önemli oyunculardan biri haline gelen Güney Koreli LG Electronics, şimdi de beyaz eşya da çift haneli büyümelere odaklandı. Şirket, çamaşır makinesi alanında şu anda yüzde 5’lik pazar payına ulaşmış durumda. Bu alandaki pazar payı çift haneye ulaştığında Türkiye’de üretim de gündeme gelebilecek.

LG Electronics Türkiye Beyaz Eşya Pazarlama Bölüm Başkanı Jiyoung Lee, klima alanında Türkiye’de uzun yıllardır Arçelik ile üretim yaptıklarını başta çamaşır makinesi olmak üzere beyaz eşya grubunda da çift haneli pazar paylarına ulaşıldığında Türkiye’de üretimin düşünülebileceğini söyledi.

 

Jiyoung Lee, Türkiye’de beyaz eşyayı kadınların, TV’yi erkeklerin seçtiğini anlatarak,
“Diğer ülkelerde süpürme süreleri 15-20 dakika iken Türkiye’de bu süre daha uzun” dedi.

 

LG Electronics, beyaz eşya alanında Türkiye’deki tüketicilere kendini daha iyi anlatmak için Güney Kore’nin başkenti Seul’deki merkez ve Busan’daki beyaz eşya fabrikasında basın toplantısı düzenledi. LG Electronics’in 2015 üçüncü çeyrek dönemdeki satışları bir önceki döneme oranla yüzde 0.7 artarak 12 milyar dolara ulaştı. Jiyoung Lee, beyaz eşyada Türkiye’de en güçlü oldukları ürünleri çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinesi ve klima şeklinde sıralandığını açıkladı.

20 yeni bayi

Beyaz eşya satışlarının yüzde 65’e yakının bayiler üzerinden satıldığını LG’nin Türkiye’de 100 civarında bayisinin bulunduğunu anlatan Lee, 2016’da 20 tane yeni bayi açmayı planladıklarını aktardı.

Satışlara yansıyor

Lee, “Türkiye’de lokal markaların hâkimiyeti var. Politik ve terör olayları tüm piyasayı etkiliyor. Beşaz eşya satışları da duruyor. Evlilikler bile erteleniyor. Doların yükselmesinden dolayı olumsuz etkileniyoruz. Marjımızdan feragat ediyoruz” dedi. LG Electronics Beyaz Eşya & İklimlendirme Çözümleri Ortadoğu ve Afrika Asya Satış ve Pazarlama Başkanı Daniel Shin de, “Türkiye’deki beyaz eşya sektörü yaklaşık 4 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. LG olarak premium ürünler üretiyoruz”diye konuştu.

Yeni ürünler geliyor

LG Electronics, yeni nesil beyaz eşya ürünlerini de tanıttı. LG Truesteam bulaşık makinesi sayesinde elde ön yıkama olmayacak. LG’nin Twin Wash çamaşır makinesi de 22 kg. çamaşır yıkama kapasitesine sahip. Cihaz 2016’da Türkiye pazarında olacak. LG Cord- Zero kablosuz sügürge ise yatay ürün kategorisinde tek kablosuz sügürge olma özelliği taşıyor. 2000 watt motor gücüne sahip süpürge tek şarjla 40 dakika süpürme yapabiliyor.