Türkiye’de hibrit otomobil satışları katlanarak büyüyor

Yılın ilk 9 ayında 2 bin 747 hibrit araç sahiplerini buldu. satılan her 100 hibrit otomobilden 93’ü Toyota markasını taşıyor...

Hakan Akarsu

Türkiye’de yılın ilk 9 aylık döneminde benzinli ve elektrikli motoru olan hibrit yani melez otomobil satışları bir önceki yıla göre 5’e katlandı. ODD verilerine göre Türkiye’de geçen yılın Ocak-Eylül döneminde 551 adet olan hibrit satışları, bu yılın aynı döneminde 2 bin 747 adete yükseldi. 2016 yılında toplam hibrit satışları ise 1038 adet olmuştu. Hibrit otomobil satışlarındaki bu artışlarda hibrit otomobillere verilen ÖTV teşviki ile çevreci teknolojilerin tüketiciler tarafından daha çok tanınmasının rolünün büyük olduğu da ortaya çıkmış oldu. Geçen yıla kadar Türkiye’de sadece Toyota’nın birkaç hibrit modeli satılırken, bu yıl hem Toyota 5 modelle hibrit atağına kalktı hem de Kia ve Hyundai Türkiye’de hibrit modellerini satışa sundu. Son olarak lüks sınıfta ilk kez Lexus, 7 hibrit modelini birden aynı anda Türkiye’de satışa sundu. Model sayısının 13’e yükselmesiyle birlikte önümüzdeki yıllarda dizelin tahtına aday olan hibrit araçları almayı düşünenlerin sayısı da hızla artıyor. Avrupa’da ‘hibrit alırım’ diyenlerin oranı yüzde 50’nin üzerindeyken Türkiye’de ise bu oran 1 yılda yüzde 2’den yüzde 15’e çıktı. Türkiye’de satılan her 100 hibrit otomobilden 93’ü Toyota olurken, hibrit otomobil satışlarında birinciliği Türkiye’de üretilen “ilk hibrit” model olan Toyota C-HR Hybrid aldı.

Avrupa’da 7 farklı güç ünitesiyle 16 hibrit Toyota modeli satışa sunulurken, Toyota Avrupa’nın satışlarının yüzde 40’ını da hibritler oluşturuyor. Toyota, Türkiye otomotiv pazarında ise C-HR Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Auris Hybrid, Auris Touring Sports Hybrid ve Prius olmak üzere 6 hibrit modelle yer alıyor. Hibrit satışlarında ilk sırayı yaklaşık 2 bin 500 adetle Toyota’nın Sakarya fabrikasında üretilen C-HR modeli alırken, Hyundai’nin Ionic modeli 69, Kia’nın Niro modeli ise 9 ayda 64 adet sattı.