Türkiye AVM şampiyonu
Cushman & Wakefield raporuna göre, Avrupa’daki alışveriş merkezi pazarı 2018’de 2.6 milyon metrekarelik yeni arzla 168.1 milyon metrekareye ulaştı.
Ekonomi Servisi
İnşaat halindeki AVM büyüklüğü açısından Orta ve Doğu Avrupa’da ilk 5’te yer alan şehirler ise İstanbul, Moskova, Ankara, Varşova ve Bratislava yer alıyor.
Öte yandan AVM ciro endeksi, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23.1 artarak 303 puana ulaştı Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’ne göre, endeks sonuçlarını yeniden enflasyonun üzerinde seyrettiğini görmek son derece umut verici. Türkiye geneli AVM metrekare verimliliği bin 1157 TL olarak gerçekleşti. Mayısta geçen yılın aynı dönemine göre ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1.1 düşüş yaşandı.