Turkcell okyanusu aştı

Turkcell’in dijital servisleri, yabancı 9 operatörle yaptığı işbirliğiyle dünyaya açıldı. Dijital ihracat hamlesi Lifecell ile KKTC, Belarus, Almanya ve Moldova’dan sonra Karayipler ve Nepal’e ulaşıldı.

Gamze Bal

Bir yıl içinde 3 kıtada 9 operatöre ulaşan şirket, artık Arnavutluk’ta ALB Telecom, Nepal’de CG Corp Global, Karayipler, Orta Amerika ve Asya Pasifik’te 31 ülkede faaliyet gösteren Digicel markası ile toplam 39 ülkede kullanılmaya başlanacak. Yakın zamanda imzalanan anlaşmalarla Turkcell’in uygulamaları BiP, Fizy, TV+, Dergilik, Lifebox, ve Yaani gibi tüm uygulamaları toplamda 9 operatör tarafından müşterilerine sunulacak. Yaklaşık 320 milyon kişiye ulaşılacak.

60 operatör sırada

Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC 2019) gazetecilerle bir araya gelen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 60 operatörle daha görüşme halinde olduklarını aktardı. Terzioğlu, “Küresel deneyimimizi şimdi adım adım diğer operatörlere, kendilerini ‘dijital operatöre’ dönüştürebilmeleri için aktarıyoruz. Önümüzdeki dönem dijital operatörlerin yeniden söz sahibi oldukları bir dönem olacak” dedi. Türkiye’de de açtıkları dijital veri merkeziyle sık sık “Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalmalı” vurgusu yaptıklarını anlatan Terzioğlu, yaptıkları son anlaşmalar sonrası da “Biz emperyalistlerden olmayacağız. İhracat hamlemizle dijital emperyalizmin karşısında duracağız” diye konuştu.
Nepal’de anlaştıkları ve ülkenin en büyük sanayicilerinden biri olarak bilinen CG Corp Global Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Binod Chaudhary de, “İşbirliği kapsamında, ilk olarak piyasaya dijital ürünler sunmayı hedefliyoruz. Sonrasında, telekom operatörü CG Lifecell’i birlikte hayata geçireceğiz” diye konuştu.