Türk kültürünün diğer kültürlere etkileri
Türk Dil Kurumu (TDK) Başkanı Prof. Dr. Şükrü Haluk Akalın, ''Tek amacımız dilimizin ve kültürümüzün başka dillere, başka kültürlere yaptığı katkıları bilim çevrelerinin dikkatine sunmaktır'' dedi.
cumhuriyet.com.trArdahan Valiliği, Ardahan Üniversitesi ve Türk Dil Kurumu'nun (TDK) ortaklaşa düzenlediği ''Kafkaslarda Türk Dili ve Kültürünün Etkileri'' çalıştayı, Halk Eğitim Merkezi toplantı salonunda yapıldı.
Türk Dil Kurumu (TDK) Başkanı Prof. Dr. Şükrü Haluk Akalın, çalıştayda yaptığı konuşmada, amaçlarının, Kafkas uluslarının dil ve kültür ögelerindeki Türk dili ve kültürünün etkilerini ortaya koymak olduğunu belirtirken, yöntemlerinin tamamen bilimsel olduğunu ve asla bir başka dil ve kültürü küçümsemediklerini ifade etti.
Prof. Dr. Akalın, şöyle konuştu:
''Tek amacımız dilimizin ve kültürümüzün başka dillere, başka kültürlere yaptığı katkıları bilim çevrelerinin dikkatine sunmaktır. Dillere karşı, kültürlere karşı bir savaşımız yok. Bugüne kadar genellikle başka dillerin, kültürlerin Türk diline ve kültürüne etkileri hep gündeme getirildi. Hep bu etkiler üzerinde durulurdu. Nedense Türk dilinin ve kültürünün başka dillere ve kültürlere etkileri üzerinde fazla durulmazdı. Oysa Türk dilinin kültürünün büyük etkileri vardır. Etkileşiminin karşılıklı olduğu düşüncesinden hareketle, bizde etkileşimin bu boyutunu ele almak istedik.''
Ardahan Valisi Selim Cebioğlu ise, ''Tarihi ve kültürü çok köklü olan bir milletin fertleri olmamıza rağmen, Türk dilini ve Türk dilinin anlamını bir türlü insanımıza yansıtamadığımızın sıkıntısını çekmekteyiz. Çünkü diller yaşadıkça insan yaşar, diller yaşadıkça devlet yaşar'' diye konuştu.
Çalıştayda daha sonra Prof Dr. Günay Karaağaç ''Ermeniceye Türkçe'nin katkısı'', Prof. Dr. Erdoğan Boz ''Gürcistan yer adlarında Türk dilinin izleri'', Prof. Dr. Feridun Celilov ''Kafkaslarda Türk dilinin işlenme dairesi'' ve Prof Dr. Şurettin Memmedov tarafından da ''Eski çağda Gürcistan'da Türk kültürünün izleri'' konularında katılımcılara bilgiler verdiler.