Türk çayını tanıtım atağı
Rize Ticaret Borsasınca (RTB) Türk çayının yurtiçi ve yurtdışında daha fazla tanıtımının yapılabilmesi amacıyla çeşitli çalışmalar yapılıyor.
cumhuriyet.com.trRTB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erdoğan, dünyada Türk çayının tanınırlığının neredeyse sıfır olduğunu vurgulayarak, yılda 200 bin tonun üzerinde kuru çay üreten bir ülkede bu durumun önemli bir sorun oluşturduğunu söyledi.
Türk çayını dünyaya tanıtmak, yurtiçinde de her bölgede tüketiminin artırılması için bir dizi çalışma içine girdiklerini belirten Erdoğan, ''Yurtiçinde ve yurtdışında mümkün oldukça tüm fuarlara katılmaya çalışıyoruz. Son bir yıl içinde 7 yurtiçi fuara katıldık. Rize Dernekler Federasyonunun (RİDEF) İstanbul'da düzenlediği fuarda 7 günde 11 bin 500 bardak çayı Türkiye'nin her yerinden ve yabancı ülkelerden gelen katılımcıların tadımına sunduk. Önemli öneriler aldık. 46 ülkeden iş adamlarının katıldığı MÜSİAD Fuarına katıldık'' dedi.
Erdoğan, özellikle Türk çayının tüketiminin az olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine yönelik çalışmalara önem verdiklerini ifade ederek, bu kapsamda Van'da yapılan fuara katıldıklarını, Diyarbakır'da yapılacak olan fuara da katılmayı planladıklarını kaydetti. Yurtdışında ise Dubai'de yapılan Dünya Çay Forumuna Türkiye olarak ilk kez katıldıklarına dikkati çeken Erdoğan, şöyle devam etti:
''Daha sonra Gürcistan Batum'daki fuara katıldık. Gelecek yıl mart ayında Almanya'nın başkenti Berlin'de fuar var. O fuara da katılmayı planlıyoruz. Mümkün olduğunca tüm fuarlara katılacağız. Özellikle yurtdışındaki fuarlarda Türk çayının doğallığını, dünyada kar yağışının olduğu ve çay hasadı yapılan tek ülkenin Türkiye olduğu gerçeğini vurgulayacağız. 30 ile 180 dolar aralığında çay satan Hindistan, doğal çay ürettiğini söylüyor. Oysa ülkemiz kadar doğal çay üretebilecek bir ülke yok.''
Tanıtım tırı Türkiye'yi il il dolaşacak
Erdoğan, fuarlara katılımın dışında çayın sağlığa faydaları konusunda bilim adamları ile ortak çalışma yürüteceklerini söyledi. Çeşitli platformlarda çayın sağlığa faydalarının anlatılmasına önem vereceklerini anlatan Erdoğan, ''ÇAYKUR'un tanıtım tırı benzeri bir tanıtım tırı yaptırıyoruz. Üzerinde hiçbir firma adı olmayacak. Sadece 'Türk çayı' yazacak. Bu tır sürekli il il dolaşacak. Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine ağırlık vereceğiz'' diye konuştu.
Erdoğan, ayrıca İstanbul'un gelir düzeyi düşük olan bazı semtlerinde de Türk çayı tüketiminin çok az olduğunu belirterek, ''Bunun üzerinde de çalışmalar yapacağız. Çeşitli yerlerde yapılan ikramlarda, öncelikle çay sunulmasını hedefliyoruz. Çünkü çay, ülkemizin milli ürünü, milli içeceğidir. Aslında her Karadenizli, Türk çayının tanıtım elemanı olmalıdır. Belki şu anda çalışmalarımız biraz profesyonellikten uzak, ama yavaş yavaş bu yöne doğru gidiyoruz. Çalışmalarımızın etkinliğini zamanla artıracağız'' dedi.
Yapılan çalışmaların bir kişi veya bir odanın değil, topyekun yapılması gerektiğini vurgulayan Erdoğan, ''Bölgeyi kapsayacak çalışmalar yapılması gerekir. Böyle yaparsak 2023 yılında bir şeyleri başarmış oluruz. Aksi halde kısır çekişmeler içinde, çayın sorunları ile uğraşmaya devam ederiz. Çayımızı tanıtım misyonumuz olmalı'' diye konuştu.
Erdoğan, şu ana kadar yaptıkları çalışmalardan oldukça güzel sonuçlar elde ettiklerini ifade ederek, ''En büyük hedefim Türkiye'de Türk çayından başka çay tüketilmesini engellemek ve dışarıya belirli bir miktar çay satabilmek. 2020 yılında şahsım adına yurt dışına belirli bir oranda çay satmayı hedefliyorum'' dedi.