Turizmde rakiplerimiz zorluyor

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Volkan Şimşek, yatırımcıların, gelecekte Türkiye'ye ciddi rakip olacak Katar ve Kuzey Afrika ülkelerine ağırlık vermesi gerektiğini söyledi.

cumhuriyet.com.tr

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Volkan Şimşek,  turizm sektörünün her geçen gün büyüdüğüne dikkati çekerek, bu yıl dünyada 1 milyar insanın seyahat edeceğini düşünen ülkelerin yatırımlarına ağırlık vermeye başladığını belirtti.

Son yıllarda turizme yatırım yapan ülkeler arasında Dubai'nin öne çıktığını dile getiren Şimşek, 10 yıl önce dünyada Dubai'nin tanınmadığını, yapılan turizm yatırımlarıyla şimdi Dubai'nin turizmde büyük bir güç haline geldiğini kaydetti.

Şimşek, Dubai Emirates Hava Yolları'nın turizm sayesinde dünyanın en büyük dördüncü hava yolu şirketi haline geldiğini belirterek, şunları söyledi:

''Dubai'den sonra Katar da bunu keşfetti ve turizmden daha fazla pay almak için yatırımlarına ağırlık verdi. Dubai ve Mısır'dan sonra Katar ile Kuzey Afrika ülkeleri de turizme yöneldi. Turizm bu ülkelerin iştahını kabarttı. Katar, turizm yatırımlarında ciddi atağa geçti. Libya, turizm yatırımlarına ağırlık veriyor. Tunus ve Fas ise var olan tesis sayılarını artırıyor.''

"Turizmde ciddi rakipler olacak"

Volkan Şimşek, Dubai, Katar ve Kuzey Afrika ülkelerinin yaptıkları turizm yatırımları ile Türkiye'ye çok ciddi rakip olacağını dile getirerek, şunlara dikkat çekti:

''Bu nedenle Türk turizmcileri buraları iyi incelemeli. Bu ülkelerde turizmde söz sahibi olmalıdır. Türk yatırımcılar, yakın gelecekte ciddi rakibimiz olacak bu ülkelere ağırlık vermeli. Mısır'daki bir çok otelin sahibi Türk kökenli tur operatörleridir. Mısır'da Türk turizmcisi söz sahibidir. Rixos otelleri Libya'da yatırım yaparak Libya'daki ilk atağı gerçekleştirdi. Yıllar önce Magic Life, Türkiye dışında ilk otel yatırımını Tunus'a yapmıştı. Bu tip yatırımlar artırılmalı. Bu yatırımlar otelcilik sektöründe Türk adının daha iyi duyulmasını sağlar. Bu ülkeler mantalite olarak Türklere yakındır. Bu nedenle Türk markalarına sıcak bakıyorlar. Bu fırsatı iyi kullanmalıyız.''