Turizm borsası Berlin'de başlıyor
Türk turizmciler, yarın Almanya'nın başkenti Berlin'de 43'üncü kez açılacak dünyanın en büyük turizm fuarı olarak bilinen Uluslararası Turizm Borsası (ITB Berlin-2009) için yola çıktılar.
cumhuriyet.com.trAlmanya'nın başkenti Berlin'de bu yıl 43'üncü kez düzenlenecek olan Uluslararası Turizm Borsası (ITB Berlin-2009) 180'den fazla ülkenin, turizm bakanlıkları veya tanıtım ofislerinin katılımıyla düzenlenecek. Turizm borsasında 2 bin 607'si Almanya'dan, 8 bin 540'ı diğer ülkelerden 11 bin 147 kuruluş ya da şirket stant açacak.
Almanya merkezli turizm şirketi TUI Holdingin Türkiye Danışmanı ve Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner, ekonomik krizin dünyayı sarstığı bir dönemde açılan ITB'ye katılacak turizm profesyonellerinin turist peşinde koşacaklarını bildirdi. ITB'nin bu yıl, önceki yıllardan çok daha çetin geçeceğe benzediğini ifade eden Baraner, ''Zira ekonomik krizden dolayı yataklarını dolduramayan 200 ülkeden otel sahipleri ve genel müdürleri, Berlin'de büyük bir meydan savaşına benzer pazarlama mücadelesine girecekler. Bu yıl Berlin'de pazarlama değil adeta turist koparma yarışı yaşanacak'' dedi.
ITB'nin tatilcilerden çok, turizm profesyonellerinin pazarlama yaptıkları, kontrat imzaladıkları bir borsa niteliğinde olduğuna işaret eden Baraner, ITB'de bu yıl, önceki yıllardaki klasik pazarlama faaliyetlerinin rahatlıkla yapılamayacağını, bu yıl dünyadaki turizm profesyonellerinin ITB'de tüm güçlerini kullanacaklarını vurguladı. Baraner, şunları söyledi:
''Bu yıl Berlin'de herkes bütün gücünü kullanıp bütün dünyadaki ilişkilerini kullanıp turist kapma peşinde olacak. Bu yıl, şirketlerin eskisi gibi verdiği hizmet, yaptığı çalışmalar ve küresel dünyada büyüme planları değil, tam tersi şirketin direnme gücü masaya yatırılacak. Herkes diğer şirketlerin direnme gücünü sorgulayacak. ITB fuarı için Berlin'e en umutlu ve heyecanlı gidenlerin başında Türkiye geliyor. ITB'ye gelen ülkeler arasında Türkiye en iyi satışlara sahip ülke olarak görülüyor. Bu yıl dünyada hızla gerileyen turizm hareketliliği içinde geçen yılın sayılarını koruyabilen tek ülke Türkiye olacak. Avrupa'daki sayısız tur operatörünü, uçak şirketini ve 40 ülkedeki 50 bine yakın seyahat satış acentesinin umut bağladığı ülke Türkiye.''
"Obama ziyaretinin açıklanması adeta doping etkisi yaptı"
Hüseyin Baraner, ITB'den hemen önce ABD Başkanı Barack Obama'nın Türkiye'yi ziyaret edeceğinin açıklanmasının, Türk turizmciler için adeta doping etkisi yarattığına da işaret etti. Baraner, Obama'nın Türkiye ziyaretinin özellikle İstanbul ve Kapadokya bölgelerindeki turizm hareketliliğini canlandıracağına inandıklarını ifade etti.
ITB'de Türkiye'nin bir diğer önemli kozunun da sahildeki tesislerdeki ''aile odaları'' olduğuna işaret eden Baraner, fuar öncesi yapılan ön görüşmelerde, Türkiye'deki aile odalarının ve Avrupalı çocukların Türkiye'deki otelleri tercih etmelerinin, ailelerin tatil tercihlerinde önemli rol oynadığını anlattı. Baraner, ''Avrupa'daki ailelerin tek buluşma noktası bu yıl yine Türkiye olacak'' diye konuştu.
Türkiye'den yoğun katılım
ITB'nin düzenlendiği Almanya'nın Başkenti Berlin'deki Messedamm adı verilen fuar alanı toplam 160 bin metrekarelik 26 ayrı salondan oluşuyor. Türkiye, Yunanistan, İspanya, İtalya gibi Akdeniz çanağında iddialı ülkelerin en az 2'şer bin metrekarelik stantlar kurduğu fuar, rengarenk ve hareketli görüntülere sahne oluyor. Fuara bu yıl 180'i aşkın ülke turizm bakanlıkları, tanıtma ofisleri, resmi kurumları ya da temsilcilikleri aracılığıyla katılıyor. Fuarda ayrıca turizmin çeşitli alanlarında faaliyet gösteren 11 bin 147 şirket ya da kuruluş stant kiraladı.
''Mükemmel tatile buradan başlayın'' sloganıyla düzenlenen fuarı her yıl ortalama 50 ile 70 arasında ülkenin turizm bakanı ziyaret ediyor. İlk üç günü yalnızca turizm profesyonellerine, son iki günü de tatilcilere açık olan fuarı yaklaşık 170 bin kişi ziyaret ediyor. Fuara, başta turizm ve gezi konularında uzmanlaşmış olmak üzere hemen her alandan gazeteciler de büyük ilgi gösteriyor. Bu yıl fuar için 100 civarında ülkeden 8 bine yakın gazetecinin fuarı izlemek üzere akreditasyon yaptırdıkları öğrenildi.
Fuarın en renkli ülkelerinden biri uzun yıllardan beri olduğu gibi yine Türkiye olacak. Kültür ve Turizm Bakanlığının kiraladığı 2 bin 558 metrekarelik alanda, bölgeler bazında tanıtıma ağırlık verilecek. Bakanlık, ITB'nin doğrudan tatil tüketicilerine değil, turizm profesyonellerine yönelik bir ''borsa'' olmasından ötürü Türkiye standında öncelikle pazarlama ağırlıklı tur operatörleri, seyahat acenteleri, oteller, hava yolu şirketleri, TÜRSAB, TÜROFED, TYD gibi kuruluşlara yer verdi.
Fuarda, dünya turizminin liderleri arasında sayılan, İspanya, İtalya, Yunanistan ve Türkiye arasında kıyasıya bir rekabet yaşanması bekleniyor. Bu ülkelerin turizm otoritelerinin, bir yandan kendi ülkelerinin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini yürütürken, diğer yandan da rakiplerini gözleme ve rakibin geliştirdiği politikalara karşılık vermek için birbirlerini kollayacakları kaydediliyor.
ITB Turizm Borsası'na Türkiye'de en çok Antalyalı turizmciler önem veriyor. Türkiye'ye en çok turist gönderen ülkelerin başında gelen Almanya, Antalya turizmi açısından özel bir önem arz ediyor. Bu nedenle, Antalya'da meslek kuruluşlarının temsilcileri, otel, acente sahipleri, hava yolu şirketlerinin yöneticileri, turizm profesyonellerinin yanı sıra sahil bandındaki hemen her ilçenin belediye başkanı ve kaymakamı da bu fuarda çaba gösterecek.