Tükder'den bayram alışverişi uyarısı

Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Fikri Karagöz, bayram alışverişlerinin yapıldığı bugünlerde, tüketicilerden dikkatli olmalarını isteyerek, ''Satın aldığımız mal ve hizmetin ayıplı, kusurlu çıkması halinde hakkımızı arayalım'' dedi.

cumhuriyet.com.tr

Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Fikri Karagöz, her bayram öncesi alışveriş yapmanın Türk toplumunun geleneklerinde olduğunu belirterek, ancak alışverişlerin son güne bırakılmaması gerektiğini ifade etti.

Bayram alışverişlerinin, birkaç gün önceden çarşı ve pazarların tenha olduğu zamanlarda yapılmasının daha iyi olduğunu, böylece fiyat ve kalite yönünden kıyaslama yapılıp, bütçeye uygun ürünler alınabileceğini vurgulayan Karagöz, perakende ürünlerin üzerinde fiyat etiketinin bulunmasının zorunlu olduğuna değindi.

Karagöz, tüketicilere, perakende satışa sunulan ürünlerin üzerinde etiket bulunduran mağazalardan alışveriş yapmalarını önererek, şunları kaydetti: ''Tüketicilerimiz şunu bilsinler ki görerek ve beğenerek aldığımız bir üründe herhangi bir kusur, ayıp yoksa o ürünü geri verme ve değiştirme hakkımız yoktur. Ancak üründe sonradan tüketiciden kaynaklanmayan nedenlerden ötürü ayıp, kusur ortaya çıkarsa, 30 gün içinde satıcıya baş vurup bedel iadesini, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimini ya da ücretsiz onarımını isteyebilir. Eğer alınan ürün hediyelikse, mutlaka fişinin alınması, satıcıya fişin üstüne 'hediyeliktir' ibaresinin yazdırılması gerekiyor. Aksi takdirde hediye aldığımız kişinin, ürünü beğenmemesi ya da bedenine uymaması halinde değiştirme veya geri verme hakkını kullanamayız. Tüketicilerimizin bilinçli olmalarını, sağlık koşullarında uygun yerlerde üretilmeyen, açıkta satılan, üzerinde ambalajı ve etiketi bulunmayan yiyecek ve içecekleri satın almamalarını öneriyoruz. Satın aldığımız mal ve hizmetin ayıplı, kusurlu çıkması halinde hakkımızı arayalım.''