TÜBİTAK-BİDEB proje yarışması

TÜBİTAK- Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı (BİDEB) tarafından liselere yönelik düzenlenen ''Proje Yarışması'' için İstanbul'daki liselerden 123 proje başvurusu yapıldı.

cumhuriyet.com.tr

Konuya ilişkin yapılan açıklamaya göre, öğrencilerin hazırladıkları projeler, Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü Fen Edebiyat Fakültesinde 31 Mart tarihine kadar sergilenecek. Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyeleri tarafından belirlenecek 16 projeye 1 Nisan tarihinde düzenlenecek törenle ödülleri verilecek. Ödül alan 16 yarı finalist ise 13-15 Mayıs'ta Ankara'da gerçekleşecek finale katılacak.
 

Projelerden örnekler

Yarışma için İstanbul'dan başvuru yapan adayların ilginç projeleri dikkat çekiyor.
İstanbul Özel Burç Safiye Sultan Fen Lisesi öğrencileri Esra Merve Naralan ve Hanife Sağlam'ın hazırladığı projede, kahvaltı masasında gazete okumanın ya da gazeteyi sofra bezi olarak kullanmanın sağlığı tehdit ettiğini savunuluyor. İstanbul Özel Kültür 2000 Koleji öğrencileri Merve Oruç ve Nedim İbrahim Kadiç ise yarışmaya son yıllarda fiyatı artan benzine alternatif olarak karton atıklardan biyoyakıt üretimi projesiyle katılıyor.

Edirne Süleyman Demirel Fen Lisesi öğrencileri Merve Güney ve Ayşe Nur Gökkaya yaptıkları çalışmada, başarının kalem tutuş şekilleriyle belirlenebileceğini ortaya koyuyor.
Yaptığı eserlerle Türk Mimarisini dünyaya kabul ettiren Mimar Sinan'ın en önemli eserlerinden biri olan Mihrimah Sultan Camisi'nin geometrik modellemesi ise yarışma için İstanbul Ulus Özel Musevi Lisesi öğrencileri Cesi Eskinazi ve Selin Deseban tarafından projelendirildi.

Doğu Roma'dan bu yana İstanbul'da semt isimlerinin değişimini ortaya koyan çalışma ise İstanbul Özel Beylikdüzü Okyanus Anadolu Lisesi öğrencileri Cemre Alkan ve Selen Çetin tarafından hazırlandı. İstanbul Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri Elif Öztürk ve Zeliha Yenikan'ın yaptığı çalışma tüketim kültürünü inceliyor. İki öğrencinin projeleri, yılbaşında kırmızı iç çamaşırı satışı veya Sevgililer Günü, Anneler Günü gibi özel günlere yönelik pazarlama tekniklerinin tüketici üzerindeki etkisini ve tüketici profilini ortaya koyuyor.